Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Murat ARTSIN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Kitlesel açık çevrimiçi dersler,Öğrenen-içerik etkileşimi,Öğrenen tipleri
Özet: Kitlesel açık çevrimiçi derslerde katılımcıların büyük bir kısmı video ile etkileşim halindedir. Öğrenenlerin videolar ile gerçekleştirdikleri etkileşim oldukça önemlidir. Öğrenen-içerik etkileşimleri dersleri tamamlamaları konusunda büyük bir etkendir. Çalışmada Türkiye’de sunulan kitlesel açık çevrimiçi derslere katılan 3310 katılımcının, katılımcı davranışları ve içerik etkileşimi incelenmiştir. Katılımcı davranışları; derse kaydolma tarihleri, etkileşim tarihleri, derse başlama tarihleri gibi kategoriler altında incelenmiştir. İçerik etkileşimleri ise katılımcıların başladığı ve tamamladığı videoların süreleri ile incelenmiştir. Çalışmada 3 dakika ve altındaki videoların daha az tamamlanma oranına sahip olduğu ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.