Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması

Yazarlar: Murat ARTSIN

Cilt 5 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 70 - 86

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Kitlesel açık çevrimiçi dersler,Öğrenen-içerik etkileşimi,Öğrenen tipleri

Özet: Kitlesel açık çevrimiçi derslerde katılımcıların büyük bir kısmı video ile etkileşim halindedir. Öğrenenlerin videolar ile gerçekleştirdikleri etkileşim oldukça önemlidir. Öğrenen-içerik etkileşimleri dersleri tamamlamaları konusunda büyük bir etkendir. Çalışmada Türkiye’de sunulan kitlesel açık çevrimiçi derslere katılan 3310 katılımcının, katılımcı davranışları ve içerik etkileşimi incelenmiştir. Katılımcı davranışları; derse kaydolma tarihleri, etkileşim tarihleri, derse başlama tarihleri gibi kategoriler altında incelenmiştir. İçerik etkileşimleri ise katılımcıların başladığı ve tamamladığı videoların süreleri ile incelenmiştir. Çalışmada 3 dakika ve altındaki videoların daha az tamamlanma oranına sahip olduğu ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması}, volume={5}, number={70–86}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Murat ARTSIN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Murat ARTSIN. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması (Vol. 5). Vol. 5. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Murat ARTSIN. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Öğrenen Davranışları ve Öğrenen-Içerik Etkileşimi: Bir Durum Çalışması. no. 70–86, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2019.