Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Derya UYGUN, Abdulvahap SÖNMEZ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Mobil öğrenme,M-öğrenme,Içerik analizi
Özet: Teknolojik gelişmeler eğitim sistemlerini etkilemektedir. Bilgisayar kullanımı ve eğitim sistemlerinde internet ile bilgiye ulaşma yolları değişmiştir ve mobil öğrenme gibi kavramlar ortaya çıkmıştır. Son yıllarda, mobil öğrenme (m-öğrenme) uzaktan eğitimin önemli bir bileşeni olmuştur. Mobil öğrenme alanındaki yeni dinamikleri anlayabilmek ve yorumlayabilmek için mobil öğrenme ile ilgili yayınlanmış makalelerin incelenmesine ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçtan hareketle bu çalışma kapsamında mobil öğrenme üzerine Türkçe yayınlanmış makaleler ve tezlerdesık kullanılan araştırma yöntemi, veri toplama aracı, katılımcı grubu ve araştırma amaçlarını belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma süresince; 19 tez, 12 makale olmak üzere toplamda 31 çalışma incelenmiştir. Mobil öğrenme ile ilgili Türkçe yayınlanmış araştırmaların eğilimlerini ortaya çıkarmaya çalışması açısından bu çalışmanın önemli olduğu söylenilebilir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.