Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılları arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi

Yazarlar: Emin ÖZEN, Hakan BARAN

Cilt 5 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 28 - 40

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Uzaktan Eğitim,İçerik Analizi,Yöntemsel Eğilimler,Distance Education,Content Analysis,Methodical Orientation

Özet: Tüm dünyada uzaktan eğitim yüksek lisans ve doktora tezlerine konu olmaktadır. Bu araştırmanın amacı 2016-2018 yılları arasında yazılmış proquest veri tabanındaki tezlerin yönelimlerini yıllara, kullanılan araştırma desenlerine ve anahtar kelimelere göre içerik analizi yöntemini kullanarak analiz etmektir. Veri tabanında ilgili yıllardaki 4335 adet tez yayınlanma yılı, yöntemleri ve seçilen anahtar kelimelere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre yazılan sayılarında yıllara göre azalma olduğu görülmüştür. Tezlerde araştırma yöntemi olarakçok nitel yaklaşım tercih edilmiş. Ayrıca tezlerdeçok tanımlayan anahtar kelimenin ‘’Distance Education’’ olduğu görülmüştür. İlaveten açık ve uzaktan öğrenme alanında yapılan çalışmaların web ve gelişen teknolojiyle iç içe olduğu görülmüştür. Alanda daha fazla tez oluşması için yüksek lisans ve doktora bölümlerinin yaygınlaştırılması önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılları arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi}, volume={5}, number={28–40}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Emin ÖZEN,Hakan BARAN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Emin ÖZEN,Hakan BARAN. (2019). Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılları arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi (Vol. 5). Vol. 5. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emin ÖZEN,Hakan BARAN. Uzaktan Eğitimde Yönelimler: 2016-2018 Yılları Arasında Proquest Veri Tabanında Yayınlanan Tezlerin Içerik Analizi. no. 28–40, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2019.