Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Aylin ÖZTÜRK, Alper Tolga KUMTEPE
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Açık ve uzaktan öğrenme,Öğrenme yönetim sistemi,Eğitsel veri madenciliği,Öğrenme analitikleri
Özet: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 2 milyon öğrencisi ile bir mega üniversitedir ve eğitsel ve teknolojik gelişmeler ile kendini sürekli yenileyen dinamik bir yapıya sahiptir. Açıköğretim Sistemindeki öğrenenler, Anadolum eKampüs Öğrenme Yönetim Sistemi ile zaman ve ortam kısıtı olmadan derslerine ve öğrenme malzemelerine erişebilmektedir. Bunun yanı sıra, öğretim elemanlarıyla ve diğer öğrenenlerle iletişim kurabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde kayıtlı olan ve Anadolum eKampüs Öğrenme Yönetim Sistemini kullanan öğrenenlerin profillerinin belirlenmesi, öğrenen başarısının tahmin edilmesi ve erken müdahale sistemlerinin etkilerinin incelenmesidir. Bu çalışma ile uzaktan öğrenenlerin daha iyi tanınmasına, sistem kullanımlarının ve başarılarının artırılmasına yönelik modellerin ve uygulamaların geliştirilmesi hedeflenmektedir.