Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları

Yazarlar: Kamil ÇEKEROL

Cilt 6 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 54 - 75

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitimdeki yapılar,Uzaktan eğitimin idaresi,Geleneksel eğitim ve uzaktan eğitim

Özet: Asıl kuruluş amaçları yüz yüze eğitim sunmak olan yükseköğretim kurumları için uzaktan öğretimin nasıliyi yapılandırıldığı, araştırılması gereken bir konudur. Bu çalışma Türkiye’de çevrimiçi uzaktan eğitim diploma programları sunma da kullanılan genel idari yapıları değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Türkiye’deki 207 üniversite, sundukları uzaktan eğitim programları, programları sunan birimleri açılarından incelenerek genel idari yapılarının kapsamı ve doğası değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma da veriler içerik analizi yöntemi ile toplanmıştır. Bunun için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin ilgili kılavuzları taranmış, Yüksek Öğretim Kurumu web sayfasındaki üniversite ve program alanları ve 207 üniversitenin web sayfalarında uzaktan eğitim ile ilgili alan, birim ve programlar incelenmiştir. Elde edilen program bilgileri düzeylerine, bağlı oldukları akademik birimlere ve bir uzaktan eğitim biriminin olup olmamasına göre sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. Bulgular üniversitelerin, teknolojik konuları çözümlemek amacıyla merkezi birimler oluşturduklarını ancak akademik anlamda dağınık bir idari yapının söz konusu olduğunu göstermekte ve üniversiteden üniversiteye önemli ölçüde de farklılaşmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları}, volume={6}, number={54–75}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Kamil ÇEKEROL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Kamil ÇEKEROL. (2020). Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları (Vol. 6). Vol. 6. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kamil ÇEKEROL. Türkiye’de Uzaktan Öğretime Geçiş Sürecinde Üniversitelerin Değişen Idari Yapıları. no. 54–75, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2020.