Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Dilek ŞENOCAK
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Açık ve uzaktan öğrenme,Yükseköğretim,Yapay zeka,Makine öğrenimi,Derin öğrenme,Uyarlanabilir öğrenme
Özet: Yapay zekâ (YZ), makinelerin daha önce insan zekâsı ile ilişkilendirilen bilişsel görevleri başarabileceği fikrine dayanmaktadır. Etkileşimli kişiselleştirilmiş e-öğrenme platformlarını geliştirmek ve uygulamak için makine ve derin öğrenme algoritmalarını kullanarak büyük verilerden yararlanan bu teknolojinin yakın gelecekte açık ve uzaktan öğrenmede (AUÖ) yaygın olarak uygulanması beklenmektedir. AUÖ’de YZ’nin kullanımı uzaktan öğrenenler, öğretim üyeleri, personel ve kurumlar için büyük umutlar sunarken, etik konular ve zorluklar açısından beraberinde büyük sorumluluklar da getirmektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı YZ teknolojilerinin AUÖ’deki uygulamalarına ve sunduğu fırsatlara genel bir bakış açısı sunmak ve maliyet, gizlilik, algoritmik önyargı ve öğrenen veri kullanımı dahil YZ ile ilgili olası endişeleri tartışmaktır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.