Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak

Yazarlar: Hasan UÇAR

Cilt 6 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 40 - 55

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Açık ve uzaktan öğrenme,Uzaktan eğitim,Erteleme davranışı,Akademik erteleme

Özet: Bu araştırmada, uzaktan öğrenenlerin akademik erteleme davranışlarının nedenleri ve bu davranışın üstesinden gelmek için hangi yolları izledikleri incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi bağlamında fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemi ile uzaktan öğretim yoluyla ders alan altı öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış ve içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular akademik erteleme davranışının nedeni olarak; alışkanlık, amaçlı erteleme, arkadaş çevresi, dersin yapısı, öğretim elemanı ve başarısız olma düşüncesi olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, akademik erteleme davranışının üstesinden gelmek için öğrencilerinin; herhangi bir adım atmadığı, plan yapmaya çalıştığı, erteleme davranışının sonucunu ya da diğer öğrencilerin durumunu düşünerek hareket ettiği bulunmuştur. Çalışmada ilgili konu bağlamında bulgular tartışılmış ve gelecek araştırmalara ilişkin öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak}, volume={6}, number={40–55}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Hasan UÇAR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Hasan UÇAR. (2020). Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak (Vol. 6). Vol. 6. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan UÇAR. Uzaktan Eğitimde Akademik Erteleme Davranışını ve Akademik Erteleyicileri Anlamak. no. 40–55, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2020.