Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Çevrimiçi ortamlarda motivasyonel geribildirimin öğrenenlerin öz-düzenleme, öz-yeterlilik, kaygı ve başarı puanlarına etkisi

Yazarlar: Şener BALAT, Bünyami KAYALI, Selçuk KARAMAN, Engin KURŞUN

Cilt 6 , Sayı 4 , 2020 , Sayfalar 19 - 36

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Geri bildirim,Öz yeterlik,Öz-düzenleme,Akademik Başarı,Kaygı,Motivasyon

Özet: Bu çalışmanın amacı; Uzaktan eğitimde öğrenci ödevlerine verilen yazılı geribildirimlerin motivasyon ilkeleri doğrultusunda tasarlanmasının öğrencilerin öz-düzenleme becerileri, akademik öz-yeterlilik algıları ve ödev puanları üzerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubu olarak Atatürk üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü 2018-2019 güz yarıyılında uzaktan gerçekleştirilen temel istatistik dersi lisansüstü öğrencilerinden oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin istatistik dersine karşı var olan problemlerini belirlemek amacıyla “İstatistik Dersi Kaygı Ölçeği”, istatistik dersine karşı var olan akademik öz-yeterlilik algılarının belirlenmesi amacıyla “Akademik Öz-yeterlilik Algı Ölçeği” istatistik dersine karşı var olan özdüzenleme becerilerinin belirlenmesi amacıyla “Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği” , akademik başarı puanları, haftalık ödevlere verilen değerlendirme puanları ve vize notları kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada verilerin analizi için bağımsız gruplar t–testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ayrıntılı geri bildirim ile öz yeterlilik algıları ve kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki görülememiştir. Doğrulayıcı geri bildirim ile öz düzenleme becerileri arasında anlamlı bir ilişki gözlemlenirken benzer ilişki ödev notları ile ayrıntılı geribildirim arasında gözlemlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Çevrimiçi ortamlarda motivasyonel geribildirimin öğrenenlerin öz-düzenleme, öz-yeterlilik, kaygı ve başarı puanlarına etkisi}, volume={6}, number={19–36}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Şener BALAT,Bünyami KAYALI,Selçuk KARAMAN,Engin KURŞUN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Şener BALAT,Bünyami KAYALI,Selçuk KARAMAN,Engin KURŞUN. (2020). Çevrimiçi ortamlarda motivasyonel geribildirimin öğrenenlerin öz-düzenleme, öz-yeterlilik, kaygı ve başarı puanlarına etkisi (Vol. 6). Vol. 6. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şener BALAT,Bünyami KAYALI,Selçuk KARAMAN,Engin KURŞUN. Çevrimiçi Ortamlarda Motivasyonel Geribildirimin Öğrenenlerin Öz-Düzenleme, Öz-Yeterlilik, Kaygı ve Başarı Puanlarına Etkisi. no. 19–36, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2020.