Journal of Tourism Research Institute

Journal of Tourism Research Institute

Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modeli

Yazarlar: Kemal Gürkan KÜÇÜKERGİN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 47 - 60

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Anahtar Kelimeler:Kapsamlı sosyal destinasyon alanı,Diğer kişilerin gösterdiği duygular,Kalabalık,Benzerlik

Özet: Bu çalışma kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modelini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunu sağlamak için literatürdeki mevcut modeller ve teoriler incelenmiştir. Bu bilgi birikimine dayanarak bir model önerisinde bulunulmuştur. Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı unsurları temelde üç boyutla incelenmiştir. Bunlar; diğer kişilerin (aile ve arkadaşlar, yerel halk, çalışanlar, diğer turistler) gösterdiği duygular, kalabalık algısı ve benzerliktir. Bu sayılan unsurların hepsinin farklı alt boyutları mevcuttur. Sonuç olarak, destinasyon sosyal hizmet alanının turistlerin kendi duygularını etkilemesi ve turistlerin kendi duygularının ise davranışsal eğilimleri etkilemesi beklenmektedir. Bu ilişkilerde ayrıca, turistlerin kendi duygularının aracılık etkisi meydana getirmesi önem kazanmaktadır. Bu ilişkilerin dışında, gelecekteki çalışmalar için birtakım düzenleyici değişkenler önerilmiştir. Son olarak, bahsi geçen kavramların nasıl ölçülebileceğine ilişkin önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modeli}, volume={2}, number={47–60}, publisher={Journal of Tourism Research Institute}, author={Kemal Gürkan KÜÇÜKERGİN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Kemal Gürkan KÜÇÜKERGİN. (2021). Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modeli (Vol. 2). Vol. 2. Journal of Tourism Research Institute.
MLA
KOPYALA
Kemal Gürkan KÜÇÜKERGİN. Kapsamlı Destinasyon Sosyal Hizmet Alanı Modeli. no. 47–60, Journal of Tourism Research Institute, 2021.