Black Sea Journal of Health Science

Black Sea Journal of Health Science

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNE NANOTEKNOLOJİ KONUSUNDA VERİLEN EĞİTİMİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Harun ÇİFTÇİ, Gökçe DEMİR, Çiğdem ER ÇALIŞKAN, Kübra YURTER, Onur BURGUCU, Şura ACAR, İlayda Ceren ÖZTÜRK, Şehma Merve ŞEN

Cilt 2 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 65 - 70

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Nanoteknoloji,Hemşirelik öğrencisi,Eğitim

Özet: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerine nanoteknoloji konusunda verilen eğitimin etkinliğini değerlendirmek amacıyla planlanmıştır. Yarı deneysel olarak planlanan bu araştırma, Sağlık Yüksekokulundaki 135 öğrencinin katılımı ile Mart 2018 ayı içerisinde, yürütülmüştür. Veriler, eğitimden önce (ön test) ve nanoteknoloji konusunda verilen bir saatlik eğitimden iki hafta sonra (son test) olmak üzere aynı anket formlarının iki kez uygulanmasıyla elde edilmiştir. İstatistiksel analizlerde; sayı, yüzde, ortalama, Mc-Nemar testi ve friedman iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 22,71±1,12’dir. Öğrencilerin %65,9’u mesleki gelişmeleri takip ettiğini, %32,6’sı nanoteknolojiye ilgi duyduğunu ve %80,0’ı nanoteknolojinin kullanıldığı hastanelerde çalışmak istediğini belirtmiştir. Öğrencilerin nanoteknoloji konusundaki bilgi sorularından 27 soruda eğitim öncesi düşük olan bilgi puanlarının eğitim sonrası sayısal olarak olumlu yönde arttığı ve eğitim öncesi ile eğitim sonrası arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır (p<0.001). Aynı zamanda öğrencilerin nanoteknoloji konusundaki eğitim öncesi toplam puan ortalaması ile (15,45±7,80) eğitim sonrası toplam puan ortalaması (23,16±5,12) arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (p<0.001). Hemşirelik öğrencilerine verilen eğitimin, öğrencilerin bilgi düzeyini arttırdığı saptanmıştır. Hemşirelik mesleğini içinde barındıran sağlık alanında giderek kullanımı yaygınlaşan nanoteknoloji, hakkında hemşirelik bölümü öğrencilerine de bilgilendirme eğitimlerinin yapılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNE NANOTEKNOLOJİ KONUSUNDA VERİLEN EĞİTİMİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={2}, number={65–70}, publisher={Black Sea Journal of Health Science}, author={Harun ÇİFTÇİ,Gökçe DEMİR,Çiğdem ER ÇALIŞKAN,Kübra YURTER,Onur BURGUCU,Şura ACAR,İlayda Ceren ÖZTÜRK,Şehma Merve ŞEN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Harun ÇİFTÇİ,Gökçe DEMİR,Çiğdem ER ÇALIŞKAN,Kübra YURTER,Onur BURGUCU,Şura ACAR,İlayda Ceren ÖZTÜRK,Şehma Merve ŞEN. (2019). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNE NANOTEKNOLOJİ KONUSUNDA VERİLEN EĞİTİMİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 2). Vol. 2. Black Sea Journal of Health Science.
MLA
KOPYALA
Harun ÇİFTÇİ,Gökçe DEMİR,Çiğdem ER ÇALIŞKAN,Kübra YURTER,Onur BURGUCU,Şura ACAR,İlayda Ceren ÖZTÜRK,Şehma Merve ŞEN. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNE NANOTEKNOLOJİ KONUSUNDA VERİLEN EĞİTİMİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 65–70, Black Sea Journal of Health Science, 2019.