ROL Spor Bilimleri Dergisi

ROL Spor Bilimleri Dergisi

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ YERLEŞKESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN TUTUMLARININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Ali AĞILÖNÜ , İbrahim İhsan ARIKAN

Cilt - , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 78-92

Konular:-

DOI:10.29228/roljournal.51263

Anahtar Kelimeler:Boş Zaman,Rekreasyon,Akademik Başarı

Özet: Amaç: Bu araştırmanın amacı; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yerleşkesinde öğrenim gören bazı öğrencilerin Boş zaman tutumlarını incelemek ve bu tutumların akademik başarıya ne gibi fayda sağladığını saptamak ve gerekli önerileri sunmaktır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yerleşkesinde Okuyan 380 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmada toplanan veriler SPSS paket programında kayıt altına alınmıştır. İki değişken arasındaki fark analizleri için Bağımsız t test, ikiden fazla değişken arasındaki fark analizleri için tek yönlü varyans analizi, değişkenler arasındaki ilişki analizleri için Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Demografik değişkenlere ilişkin analizlerde yüzde ve frekans analizi kullanılmıştır. Bulgular: duyuşsal ve bilişsel faktörler akademik yıl değişkenine göre farklılaşmazken davranışsal faktörde katılımcılarının akademik yılına göre farklılık tespit edilmiştir. Duyuşsal ve bilişsel faktörler akademik yıl değişkenine göre farklılaşmazken davranışsal faktörde katılımcılarının akademik yılına göre farklılık tespit edilmiştir.. Kadın ve erkek katılımcıların akademik not ortalamalarına göre Boş zaman tutum ölçeği alt boyutları ortalama ve standart saplamaları verilmiştir. Buna göre, erkek ve kadınların tutum ölçeği ortalamaları akademik başarılarına göre çok değişiklik göstermemiştir. Kadın katılımcıların not ortalaması ve Boş zaman tutum ölçeği alt boyutlarında Pearson Korelasyon sonuçlarına göre pozitif yada negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.01). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesin’ de belirlenen fakültelerdeki öğrencilerinin akademik başarılarına göre boş zaman tutumlarının inceleyen bu araştırmada, tek yönlü ANOVA testi uygulanmıştır. Buna göre, duyuşsal (F=1.16, P>0.05), bilişsel (F=1.30, p>0.05), davranışsal (F=1.14, p>0.05), toplam anket skoru (F=1.44, p>0.05) olarak belirlenmiştir. Sonuç: Buna göre Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesin’ de belirlenen fakültelerdeki öğrencilerin, duyuşsal, bilişsel ve davranışsal alt boyutları üzerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Erkek katılımcıların not ortalaması ve “Boş Zaman Tutum” ölçeği alt boyutlarında Pearson Korelasyon sonuçlarına göre pozitif yada negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır(p>0.01).


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ YERLEŞKESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN TUTUMLARININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ}, number={78–92}, publisher={ROL Spor Bilimleri Dergisi}, author={Ali AĞILÖNÜ ,İbrahim İhsan ARIKAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ali AĞILÖNÜ ,İbrahim İhsan ARIKAN. (2021). MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ YERLEŞKESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN TUTUMLARININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. ROL Spor Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ali AĞILÖNÜ ,İbrahim İhsan ARIKAN. MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ YERLEŞKESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN TUTUMLARININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. no. 78–92, ROL Spor Bilimleri Dergisi, 2021.