ROL Spor Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Temel ASLAN , Bade YAMAK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Hareket eğitimi; Motor beceri; Motor performans; Okul öncesi eğitim.
Özet: Bu çalışma, okul öncesi dönemdeki 4-6 yaş grubu çocuklarının hareket eğitim programı ile motor becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak, okul öncesi eğitimde kullanılan plan ve programlarda uygulanan hareket eğitimi aktivitelerini geliştirmek ve bu alanda yapılabilecek araştırmalara örnek teşkil edebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda olan çocuklar, normal okul öncesi eğitimine devam ederken, deney grubundaki çocuklara 14 hafta boyunca, haftada 3 gün 1’er saat hareket eğitim programı uygulanmış ve çocukların motor beceri gelişimine etkisi araştırılmıştır. Çalışmamızda, hareket eğitim programı uygulanan çalışma grubu ile uygulanmayan kontrol gurubunun motor beceri ölçüm sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar saptanmıştır. Ölçümleri yapılan denge, çabukluk, yakalama, durarak uzun atlama, sürat ve tenis topu fırlatma becerilerinin tümünde, gruplar arasındaki farkın hareket eğitim programı uygulanan çalışma grubu lehine olduğu anlaşılmıştır. Bu sonuç hareket eğitim programının 4-6 yaş grubu çocuklarının motor beceri gelişimine olumlu etki ettiğini ortaya koymaktadır.