ROL Spor Bilimleri Dergisi

ROL Spor Bilimleri Dergisi

TÜKETİCİLERİN SPOR SPONSORLUĞU ALGILARI VE SPONSORLUĞUN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ (SAKARYASPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ)

Yazarlar: Özlem EKİZOĞLU , Fikret SOYER

Cilt - , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Spor Sponsorluğu,Taraftar,Tüketici Davranışı,Algı.

Özet: Spor sponsorluğu şirketlerin iletişim hedeflerine ulaşmada en etkili yollardan biridir. Gönüllülük ve farkındalık arttırma, dağıtım kanallarını geliştirme, imajı arttırma, yeni pazar bölümlerine ulaşma, rekabet etme, büyük firmaların hâkim olduğu pazarda tanınma ve yasal zorlukları aşmak gibi stratejik amaçlara hizmet etmektedir. Bu çalışmanın amacı; Sakarya ilinde yaşayan Sakaryaspor kulübü taraftarlarının sporda sponsorluk algıları ve sponsorluğun tüketici davranışları üzerine etkileri incelenmiştir. Orijinali Speed ve Thompson (2000) tarafından geliştirilen, Türkiye’de geçerliği ve güvenirliği Alay (2004) tarafından yapılmış olan Sponsorluk Değerlendirme Ölçeği (SDÖ) kullanılmıştır. Araştırmaya, gönüllü 700 taraftar katılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistik, T-testi, One Way ANOVA, Korelasyon ve Regresyon testleri yapılmış ve SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Sakarya ilinde yaşayan ve çalışmaya katılan Sakaryaspor futbol taraftarlarının, Sakaryaspor kulübüne sponsor olan Özgüllü markasını %84 oranında bildikleri sonucu çıkmıştır. Ürünle ilgilenme toplam değişkenliğinin %2’si taraftarların etkinliğe yönelik tutumlarından kaynaklandığı sonucu ortaya çıkmıştır.Yapılan bu çalışma kadın taraftarların spor sponsorluğu algılarının, erkek taraftarlara göre daha düşük olduğu söylenebilir. Ürünle ilgilenme, ürünü benimseme ve ürün kullanımı üzerinde; sponsor-etkinlik uyumu, sponsorun imajı ve firmanın sponsorluk yapma sıklığı ve seçiciliğinin ortak etkisinin olduğu görülmektedir.Aylık geliri “1500 TL ve altı” olan taraftarların spor sponsorluğu ile ilgili algıları aylık geliri 1501 TL ve üzeri olan taraftarlara göre daha düşük olduğu ve taraftarların eğitim ve medeni durumlarına göre spor sponsorluğu algılarının değişmediği tespit edilmiştir.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={TÜKETİCİLERİN SPOR SPONSORLUĞU ALGILARI VE SPONSORLUĞUN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ (SAKARYASPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ)}, number={0}, publisher={ROL Spor Bilimleri Dergisi}, author={Özlem EKİZOĞLU , Fikret SOYER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Özlem EKİZOĞLU , Fikret SOYER. (2021). TÜKETİCİLERİN SPOR SPONSORLUĞU ALGILARI VE SPONSORLUĞUN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ (SAKARYASPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ). ROL Spor Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özlem EKİZOĞLU , Fikret SOYER. TÜKETİCİLERİN SPOR SPONSORLUĞU ALGILARI VE SPONSORLUĞUN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ (SAKARYASPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ). no. 0, ROL Spor Bilimleri Dergisi, 2021.