Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi

Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi

Sinir Sistemi Konusunun Öğrenme Günlükleriyle Öğretilmesindeki Yansımalarının Değerlendirilmesi  

Yazarlar: Banuçiçek Özdemir , Aysel Temelli

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 1 - 20

Konular:-

DOI:10.29329/ijiape.2021.333.1

Anahtar Kelimeler:Yansıtıcı Düşünme stratejileri,Öğrenme Günlükleri,İnsan Anatomisi,Sinir Sistemi

Özet: Bu araştırma; Ön lisans eğitimi esnasında öğrencilerin anlamakta, terimlerin anlamlarını teorikten uygulamaya geçirmekte zorlandıkları İnsan Anatomisi Dersinin Sinir Sistemi konusunun öğretilmesinde yansıtıcı düşünme stratejilerinden biri olan öğrenme günlükleriyle öğrencilerin bu ders konusuyla ilgili öğrenmelerinin ve öğretim elemanıyla ilgili düşüncelerinin yansımalarını belirlenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinden İlk ve Acil Yardım Bölümü (A.T.T) öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Yansıtıcı Düşünme Stratejileriyle eğitim yapan araştırmacı tarafından araştırmanın problem cümlesine yönelik 4 aşamalı şekilde Öğrenme Günlükleri şeklinde toplanmıştır. Bu aşamalar ; Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğrenci günlüklerinden derse girişi yönelik öğrencilerin görüşleri, öğretime sağladığı faydalara yönelik öğrenci görüşleri, derste kullanılan yöntem ve tekniklere yönelik öğrenci görüşleri ve araştırmacının uygulama esnasındaki tutumuna yönelik öğrenci görüşleri neler olduğudur. Veri analizi; nitel analiz yöntemlerinden içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğrencilerin öğrenme günlüklerinde yazmış oldukları bilgiler detaylı bir şekilde incelenmiş ve dört kategori (DGYÖG, ÖGÖSFYÖG, YTYÖG, AUETYÖG) belirlenmiştir. Daha sonra bu dört kategoriye yönelik ayrı ayrı DGYÖG1,2,3,4…; ÖGÖSFYÖG 1,2,3…, YTYÖG 1,2,3… , AUETYÖG1,2,3,… şeklinde kodlar oluşturulmuştur. Ayrıca her bir koda yönelik öğrenci görüşlerine Ö1,2,3…şeklinde yer verilmiştir. Kodlama işlemi yapıldıktan sonra öğrenme günlüğünde öğrenciler tarafından yazılan yazılar tablolaştırılmıştır. Bu tablolarda oluşturulan kodlara yönelik öğrenci görüşlerinin maddeleri öğrencilerin öğrenme günlüğünde yazdıklarına göre frekans (f) ve yüzdelikleri (%) hesaplanmış ve bu verilere dayanarak yorum yapılmıştır. DGYÖG koduna yönelik en fazla (%26.31)  “Derse başlamadan önce hazır bulunuşluğumuzu ölçer” ifadesi sahipken, en az “Araştırmacı derse güler yüzlü girer” ve “Sıcakkanlı ve samimi bir biçimde derse başlar” (% 6.31) ifadelerinin olduğu; ÖGÖSFYÖG kodunun en fazla (%22.05) “Dersi anlaşılabilir hale gelir ve daha iyi anlamamızı sağlar” ifadesi sahipken, en az (%1.47) ise “Derse odaklanmamızı sağladı” ifadelerinin sahip olduğu ortaya çıkmıştır. YTYÖG koduna göre en fazla (%19.27) “Şekil ve şema çizerek dersi işler” ifadesi sahipken, en az (%3.61) ise “Konuyla ilgili slayt kullandı ”ifadelerinin sahip olduğu ortaya çıkmıştır. AUETYÖG koduna en fazla (%18.33) “Araştırmacının uygulama süreci boyunca giyim tarzı, hitap şekli vb. den dolayı ders huzur ve enerji vericiydi” ifadesi sahipken, en az (%4.16) “Derse teşekkür ederek başladı” ifadesi olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin derse girişe yönelik araştırmacının hazır bulunuşluğu ölçerek derse başladığı, öğrenci günlüklerin öğretime faydasının konuyu anlaşılabilir ve daha iyi öğrenmesine sebep olduğu, en fazla kullanılan yöntemin şekil ve şema çizerek olduğu, araştırmacının ders esnasındaki tutumuna yönelik ise giyim tarzı, hitap şekli vb. den dolayı ders huzur ve enerji verici olduğu ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Sinir Sistemi Konusunun Öğrenme Günlükleriyle Öğretilmesindeki Yansımalarının Değerlendirilmesi  }, volume={5}, number={1–20}, publisher={Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi}, author={Banuçiçek Özdemir , Aysel Temelli}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Banuçiçek Özdemir , Aysel Temelli. (2021). Sinir Sistemi Konusunun Öğrenme Günlükleriyle Öğretilmesindeki Yansımalarının Değerlendirilmesi  (Vol. 5). Vol. 5. Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Banuçiçek Özdemir , Aysel Temelli. Sinir Sistemi Konusunun Öğrenme Günlükleriyle Öğretilmesindeki Yansımalarının Değerlendirilmesi  . no. 1–20, Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, 2021.