Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi

Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi

İlkokul Öğrencilerinin Hava Durumu Sembollerini Algılama Düzeyi (TRT Çocuk Kanalı Örneği)

Yazarlar: Salih Ceylan, Yaşar Özmen , Hüseyin Mertol

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 12 - 22

Konular:-

DOI:10.29329/ijiape.2020.239.2

Anahtar Kelimeler:Algılama,Görsel Okuma,Hava Durumu Sembolü,Medya,Öğrenci.

Özet: Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hava durumunu simgeleyen sembolleri algılama düzeylerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu Isparta-Merkez İlçesinde bulunan Hafız İbrahim Demiralay İlkokulu 3-D sınıfı  öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma kapsamında 29 öğrenci ile çalışılmıştır. Bu çalışmada veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış. TRT Çocuk kanalında yayınlanan hava durumu bültenini izleme durumlarına göre ön test ve son test uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yaz mevsimi hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinde anlamlı artış meydana gelirken, kış mevsimi hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinde herhangi bir değişim görülmediği, hatta bazı grafiklere ilişkin bilgi düzeylerinde anlamlı azalma meydana geldiği görülmüştür. İlkbahar ve sonbahar mevsimi sembolleri ise yaz ve kış mevsimi sembolleri içinde belirtilmiştir. Bu noktada ilkokul öğrencilerinin hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinin geliştirilmesine yönelik farklı eğitim programları uygulanabilir. Farklı eğitim programlarının ilkokul öğrencilerinin hava durumu sembolleri hakkındaki bilgi düzeyleri üzerine etkilerinin ele alındığı benzer çalışmalar yapılabilir. Böylece öğrencilerin hava durumu sembolleri konusundaki bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik yeni modeller ortaya konulabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={İlkokul Öğrencilerinin Hava Durumu Sembollerini Algılama Düzeyi (TRT Çocuk Kanalı Örneği)}, volume={4}, number={12–22}, publisher={Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi}, author={Salih Ceylan, Yaşar Özmen , Hüseyin Mertol}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Salih Ceylan, Yaşar Özmen , Hüseyin Mertol. (2020). İlkokul Öğrencilerinin Hava Durumu Sembollerini Algılama Düzeyi (TRT Çocuk Kanalı Örneği) (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Salih Ceylan, Yaşar Özmen , Hüseyin Mertol. İlkokul Öğrencilerinin Hava Durumu Sembollerini Algılama Düzeyi (TRT Çocuk Kanalı Örneği). no. 12–22, Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, 2020.