Educational Policy Analysis and Strategic Research
Yazarlar: İbrahim Hakkı ÖZTÜRK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tarih Ögretimi,Ders Kitapları,Ders Kitapları Onay Sistemi
Özet: Bu çalısmada bir ders için, farklı yazar ve yayınevleri tarafından hazırlanan ders kitaplarının ne ölçüde birbirlerinden farklılastıkları ve özgün nitelik tasıdıkları sorusu ele alınmaktadır. Özgünlük ders kitaplarında farklı ve yenilikçi yöntem ve yaklasımlara yer verilmesini, kitapların içeriginin belirli ölçülerde birbirlerinden farklılasmasını ifade etmektedir. Çalısma kapsamında 1997-2006 arasında yayınlanan, Tarih 1 ve Tarih 2 derslerine ait toplam on adet ders kitabı içerik analizi yöntemiyle incelenmistir. Arastırmanın bulgularına göre, bu dönemde uygulanan kitap çesitliligi politikasına ragmen, özgün ve yenilikçi ders kitaplarının gelistirilmesine yönelik olumlu bir gelismenin oldugu söylenemez. İncelenen dönemde kullanımda olan, farklı yazar ve yayınevleri tarafından hazırlanan ders kitaplarının hem içerik, hem de yöntem açısından birbirlerine asırı düzeyde benzedikleri gözlenmektedir. Arastırma sonuçları bu durumun sebeplerine de ısık tutmaktadır. Ders kitabı inceleme ve onaylama konusunda, Milli Egitim Bakanlıgı’na hâkim olan asırı kontrolcü yaklasım ve uygulamaların bu durumun ortaya çıkmasında en önemli etkenlerden birisi oldugu görülmektedir.