International Journal of Learning and Teaching

International Journal of Learning and Teaching

Language learning through drama

Yazarlar: Nuriye Değirmenci Uysal, Fatih Yavuz

Cilt 10 , Sayı 4 , 2018 , Sayfalar 376-380

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Grammar instruction,Teachers’ attitude towards grammar,Foreign language teaching

Özet: This study presents a review of the literature regarding the impact of drama on dimensions of second/ foreign language learning. The paper first discusses the importance of integrating drama into the second/ foreign language learning process and the role of teachers and students in the learning process. Then, after introducing the pedagogical and linguistic aspects of using drama techniques in the language classroom in a broader perspective, it focuses on the drama-oriented verbal and nonverbal exercises. Next, the paper reviews the studies on the language learning through drama, and concludes that using drama in language teaching would facilitate emotional and social development in addition to language development of students while it points out that the number of studies on the issue is limited.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Language learning through drama}, volume={10}, number={376–380}, publisher={International Journal of Learning and Teaching}, author={Nuriye Değirmenci Uysal, Fatih Yavuz}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Nuriye Değirmenci Uysal, Fatih Yavuz. (2018). Language learning through drama (Vol. 10). Vol. 10. International Journal of Learning and Teaching.
MLA
KOPYALA
Nuriye Değirmenci Uysal, Fatih Yavuz. Language Learning through Drama. no. 376–380, International Journal of Learning and Teaching, 2018.