Cypriot Journal of Educational Sciences
Yazarlar: Atılgan Erozkan
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Kisilerarası iliskilerin insan yasamında ne denli onemli oldugu ve kisilerarasi iliskilerde yasanan problemlerin de bireylerin psikolojik iyilik hallerine dogrudan etki ettigi bilinen bir gercektir. Bu noktada kisilerarası iliskilerde önemli etkilere sahip oldukları düsünülen mükemmeliyetcilik ve depresyona iliskin daha fazla acıklama ve arastırma yapmak gerekliligi dogmustur. Bu arastırmanın amacı üniversite ögrencilerinin mükemmeliyetcilik ve depresyon düzeylerini cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, anne-babanın ögrenim düzeyi ve ebeveyn tutumları acısından incelemektir. Bu calısma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıstır. Arastırma, amacına uygun olarak Mugla Üniversitesi Egitim Fakültesinde ögrenim gören farklı gruplarda tesadüfi secimle 340 kisi üzerinde (170 kız; 170 erkek) gerceklestirilmistir. Arastırmada Bilgi Toplama Formu, Cok Boyutlu Mükemmeliyetcilik Ölcegi ve Beck Depresyon Envanteri kullanılmıstır. Veri analizleri icin SPSS/WINDOWS programı kullanılmıstır. Gruplar arası farklılıgı belirlemek icin “t testi” ve varyans analizi, degiskenler arasındaki iliskileri belirlemek icin korelasyon kullanılmıstır. Üniversite ögrencilerinin, mükemmeliyetciligin alt boyutları olan “hatalara asırı ilgi” ve “kisisel standartlar” dan aldıkları puanlar acısından cinsiyetler ve sosyo-ekonomik düzeyler, “ailesel elestiri” ve “aile beklentileri” nden aldıkları puanlar acısından anne-babanın ögrenim düzeyi ve ebeveyn tutumları; depresyondan aldıkları puanlar acısından ise cinsiyetler, sosyo-ekonomik düzeyler ve ebeveyn tutumları arasında fark bulunmustur.