Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Hilal KILIÇ", "Tariq ELHADARY", "Onur TÜRKER"]
Konular:-
DOI:10.56676/kiad.1109448
Anahtar Kelimeler:Bütünleşik Pazarlama İletişimi,Halkla İlişkiler,Marka Kimliği,Marka Unsurları
Özet: Bu çalışmada, gerek akademik çalışmalarda gerekse sektörel uygulamalarda öne çıkan bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının küresel spor giyim markaları bağlamında kurgulanmış marka kimlikleri üzerinde nasıl bir etki yarattığı araştırılmıştır. Çalışmada bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarından olan web site, sosyal medya, reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve marka öğelerinin (logo, isim, renk) hangilerinin marka kimliği üzerinde etkili olduğunu ve bu etkiye bağlı olarak marka bilinirliliğinin nasıl şekillendiğini ortaya koymak araştırmanın önemini oluşturmaktadır. Yapılan analizler doğrultusunda Bütünleşik Pazarlama İletişimi unsurlarından halkla ilişkiler, web site ve marka ögelerinden de ismin, kurgulanmış marka kimliğini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.