Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kurumsal İletişim Sürecinde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Instagram Üzerine Bir İnceleme

Yazarlar: Derya ŞAHİN

Cilt - , Sayı 6 , 2021 , Sayfalar 81 - 96

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Kurumsal iletişim,Yeni iletişim teknolojileri,Internet,Sosyal medya,Instagram

Özet: Teknoloji, insan hayatını değiştiren ve kolaylaştıran bir yapıya sahiptir. Teknolojik anlamda  ortaya çıkan her yenilik, bir anlamda insan yaşantısını çok boyutlu olarak etkilemekte ve bu etkileri  hızlı bir şekilde gözler önüne serebilmektedir. Teknolojik gelişmeler ile beraber değişen ve dönüşen  iletişim alanı, yeni unsurları çalışmalarına dahil etmiş ve iletişim süreçleri daha zengin bir yapıya  sahip olmuştur. Bu zenginlik markaların tüketicilere daha hızlı ulaşmasını sağlamakta ve geribildirim  süreçlerinde daha aktif olmasına yardımcı olmaktadır. Çalışma kapsamında; kurumların sosyal medya  platformlarından Instagram mecra paylaşımlarını, hangi kurumsal iletişim kategorisi bağlamında ortaya  çıkardıkları ve bu paylaşımların hedef kitle nezdindeki etkisi araştırılmak amaçlanmaktadır. Çalışmanın  evrenini kurumsal iletişim süreçlerinde Instagram hesabını kullanan kurumlar oluşturmaktadır. Bu  bağlamda 2020 ‘Brand Finance’ listesinde ilk beşe giren markalar çalışmanın örneklemini oluşturmuş,  seçilen markaların sosyal medya araçlarından biri olan resmi Instagram sayfaları, 2020 yılı içerisinde  gerçekleştirdikleri kurumsal iletişim faaliyetleri çerçevesinde içerik analizine tabi tutulmuştur.  Araştırma kapsamında incelenen markaların resmi Instagram sayfa paylaşımlarının daha çok ürün  tanıtım kategorisinde tercih ettiği (%47,62), hedef kitlenin etkisinin araştırıldığı izlenme oranlarında  ise özel gün kategorisinde (%68,71) en yüksek oranı yakaladıkları sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kurumsal İletişim Sürecinde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Instagram Üzerine Bir İnceleme}, number={81–96}, publisher={Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi}, author={Derya ŞAHİN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Derya ŞAHİN. (2021). Kurumsal İletişim Sürecinde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Instagram Üzerine Bir İnceleme. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Derya ŞAHİN. Kurumsal İletişim Sürecinde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Instagram Üzerine Bir İnceleme. no. 81–96, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2021.