Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Lipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem ile Çözümleme

Yazarlar: Aysel SAĞMEN NACAR

Cilt - , Sayı 6 , 2021 , Sayfalar 43 - 56

Konular:Film, Radyo, Televizyon

Anahtar Kelimeler:Göstergebilim,Reklam,Mesaj,Lipton Ice Tea,Soğuk İçecekler

Özet: Toplumsal yapının büyümesi ve gelişmesi günümüz piyasasının çeşitlenmesini sağlamış, ürün  çeşitliliği sektörde hizmet veren markaların sayısını artırarak reklamlara daha fazla önem verilmesini  hedeflemiştir. Toplumun eğitim seviyesinin artması ve özellikle araştırma yetisinin gelişmesi  bilinçli tüketiciyi ortaya çıkarmıştır. Bilinçli tüketici beslenme ve sağlık konularına önem verdikçe,  reklam verenlerde, bu noktaya dikkat çekerek reklamlarında ürünlerinin sağlıklı olduğunu özellikle  vurgulamaktadırlar. Tüketiciler yaşamları içerisinde sürekli olarak kitle iletişim araçlarının yaymış  olduğu reklam mesajlarına maruz kalmaktadırlar. Bu yüzden reklam mesajları tüketiciyi ikna edebilmek  için tüketicinin güvenini sağlamaya çalışırken, sağlıklı olmasını da amaçlamaktadır. Reklamların  amacı yalnızca ürünlerin tanıtımı için mesaj iletmek, tüketicisiyle iletişim kurmak değildir. Reklamlar  ikna edici mesajlar ile tüketicilerin olumsuz tutumlarını olumluya dönüştürme ve reklama konu olan  ürünün rakiplerinden üstünlüğüne, tüketicileri inandırma çabasındadırlar. Bu çalışmada Lipton Ice Tea  reklamı ile verilen doğrudan ve dolaylı mesajların gösterilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için, oyuncu  Cengiz Bozkurt’un rol aldığı 25 Aralık 2018’de yayınlanan Lipton Ice Tea reklamı mesajlarının nasıl  işlendiği ve nasıl iletildiğine dikkat çekmek amacıyla sinematografik bir biçim analizi göstergebilimsel  çözümleme yöntemi ile sunulmuştur. Lipton Ice Tea reklam filminin görüntüsel ve dilsel göstergelerinin  düzenlenişi, içeriğin biçimine göre detaylı bir şekilde göstergebilimsel açıdan çözümlenmiştir.  İncelenen reklam gizil olarak iki farklı markanın karşılaştırılmasında, asıl olarak ve doğrudan ürün  özelliklerini ve faydalarını yansıtmada önem arz etmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Lipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem ile Çözümleme}, number={43–56}, publisher={Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi}, author={Aysel SAĞMEN NACAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Aysel SAĞMEN NACAR. (2021). Lipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem ile Çözümleme. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aysel SAĞMEN NACAR. Lipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem Ile Çözümleme. no. 43–56, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2021.