Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Televizyon Reklamlarında Mizah: Göstergebilimsel Analiz

Yazarlar: Hanife GÜZ, Burak ATKAN

Cilt - , Sayı 7 , 2021 , Sayfalar 27 - 47

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Mizah,Mizah Kuramları,Reklamlarda Mizah,Göstergebilim

Özet: Bu araştırmanın amacı, bir kitle iletişim aracı olan televizyon mecrasında yayınlanan, mizahi reklamların göstergebilimsel çözümlemesini yapmaktır. Bu çözümleme ile reklamlarda mizahın nasıl kullanılması gerektiğine dair fikir elde edilmesi amaçlanmaktadır. Alan çalışmalarında mizahın reklamlarda kullanımına yönelik eleştiriler her zaman var olmasına rağmen yıllar içinde mizahın kullanımı giderek artmıştır. Bütün bu artışa rağmen mizahın kullanımı belirli riskler içermektedir. Markalar yaptıkları mizahi reklam çalışmalarından dolayı hedef tahtasına konulabilmekte ve yayınladıkları reklamı geri çekmek zorunda kalabilmektedirler. Buna benzer durumlar marka üzerinde olumsuz bir etki bırakmaktadır. Bu çalışmanın amacı başaralı mizahi reklamların yapısını ortaya çıkarmak ve bu alanda yapılan çalışmalara derinlemesine örnekler sunmaktır. Mizah ile ilgili çalışmalara bakıldığında mizah yaratmada kullanılan üç temel teori bulunmaktadır: Üstünlük, uyumsuzluk ve rahatlama. Mizah yaratmada kullanılan bu kuramlar doğal olarak reklamlarda da bulunmaktadır. Reklamcıların amaçlarından birisi hedef kitlenin dikkatini çekmektir. Dikkat çekici olmayan bir reklam, izleyici tarafından izlenmeye değer bulunmayacak ve tanıtım faaliyeti eksik kalacaktır. Bu noktada hedef kitlenin dikkatini çekmek için korku, cinsellik, mizah gibi birçok çekicilik kullanılmaktadır. Bu araştırmada bu çekiciliklerden mizah incelenecektir. Mizah, reklamlarda en çok kullanılan temalardan birisi olmasına rağmen, mizah kullanımı bazı tartışmaları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, reklamlarda mizahın nasıl oluşturulduğunu ve nasıl kullanıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buradan hareketle televizyon reklamlarında mizahın nasıl ve hangi mizah kuramlarının kullanıldığının ortaya konulması amacına yönelik olarak, seçilen reklamlar göstergebilim yöntemi ile analiz edilecektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Televizyon Reklamlarında Mizah: Göstergebilimsel Analiz}, number={27–47}, publisher={Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi}, author={Hanife GÜZ,Burak ATKAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hanife GÜZ,Burak ATKAN. (2021). Televizyon Reklamlarında Mizah: Göstergebilimsel Analiz. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hanife GÜZ,Burak ATKAN. Televizyon Reklamlarında Mizah: Göstergebilimsel Analiz. no. 27–47, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2021.