Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi) Filminde ‘Modernlik Nostaljisi’

Yazarlar: Sezen Gürüf Başekim

Cilt - , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu makalenin amacı, Çınar Ağacı filminde, Cumhuriyet dönemi ve Atatürk nostaljisinin incelenmesidir. Antropolog Esra Özyürek’in 2000’lerde Cumhuriyet dönemi ve Atatürk nostaljisinin ifade biçimlerindeki dönüşümü inceleyen çalışmasında ifade ettiği ‘modernlik nostaljisi’ kavramı üzerinden değerlendirilen filmde, nostaljinin ifade edilme biçimi, Niyazi Berkes’in Atatürkçülük anlayışı ve özellikle ‘kutsallaştırılmış gelenek’ kavramı çerçevesinde eleştirilmiştir. Çalışmada nostalji toplumsal değişme bağlamında tanımlanmıştır. Makalenin araştırma tasarımı, tarihsel-toplumsal yaklaşımın sayıltılarından hareketle oluşturulmuştur. Filmin analizinde, anlatı, karakter, mizansen, diyalog ve semboller incelenmiş, yanı sıra yapısalcı ve ideolojik film çözümlemesi yaklaşımlarından da yararlanılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi) Filminde ‘Modernlik Nostaljisi’}, number={0}, publisher={Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi}, author={Sezen Gürüf Başekim}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Sezen Gürüf Başekim. (2018). Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi) Filminde ‘Modernlik Nostaljisi.’ Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sezen Gürüf Başekim. Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi) Filminde ‘Modernlik Nostaljisi.’ no. 0, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2018.