Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Elif Eşiyok, Alper Güzel
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Özel hastane,Sağlık haberleri,Iletişim,Internet,Yeni medya
Özet: İnternet ve bilgi teknolojilerinde son yıllarda yaşanan hızlı gelişmeler ile birlikte sağlık sektöründe yaşanılan rekabet, özel hastanelerin de paydaşlarına ulaşması ve onlarla iletişim kurabilmesi için alternatif kanallarına yönelmelerini sağlamıştır. Bu nedenle kendi kurumsal internet sayfaları üzerinden birden fazla hizmet sağlamaya çalışan hastaneler, aynı zamanda bu sayfalarda bir takım haberlere de yer vermeye başlamıştır. Bu çalışmada, Türkiye’nin başkenti olan Ankara’da hizmet sunan özel hastanelerin kurumsal internet sayfalarında yer alan haberlerin doğası, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 21 özel hastaneye ait kurumsal internet sayfası oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlar, genellikle haberlerde hekim tanıtımlarına yer verildiğini, Check-up hizmetleri ve bunu takiben özellikle göz hastalıkları, kadın hastalıkları ve doğum ve estetik plastik cerrahi branşları ile ilgili haberlerin çoğunlukla yer aldığı görülmüştür. Hastanelerin tüketici istek ve beklentilerini anlayarak kurumsal web sayfalarını bu doğrultuda geliştirmeleri ve interaktif uygulamalara yer vermeleri önerilmektedir.