Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Reha Atakan Çetin
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Bu eleştiride, Iyengar ve Hahn (2009) tarafından yapılan “Kırmızı Medya, Mavi Medya: Medya Kullanımında İdeolojik Seçiciliğin Bulguları” çalışması içerik, örnekleme ve metodoloji açısından eleştirel bir biçimde incelenecektir. Eleştiri boyunca, sorunlu bazı noktalara rağmen, medya kullanımı ve partizanlık ilişkisine odaklanan söz konusu çalışmanın, yeni medya ve siyaset bilimi literatürüne katkıda bulunan kapsamlı ve güncellenmiş bir örnek sağladığı vurgulanacaktır. Haber talebinin, bir kişinin siyasal tercihleri ölçütünde algılanan haber kurumunu yakınlığına göre değiştiğini ve partizan afinitesine dayanan seçici bir medya maruziyet modelinin var olduğunu savunan yazarlar, iddialarını yeterince detaylandırmakta ve deneysel desteklerin yanı sıra tutarlı ve destekleyici bir teorik çerçeveyle hipotezlerini test etmektedir. Yazarlar, sırasız seçim modelini kullanarak haber etiketlerinin genel etkilerini, haber seçiminde seçmeli maruziyet bulgularını ve seçicilik ile partizanlık arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Daha iyi ve daha tutarlı bir analiz sağlamak amacıyla, bu çalışma aynı zamanda birkaç eleştiri de ortaya sunmaktadır. Bu eleştiriler arasında medya tüketicilerinin sorunlu genellemesi, örnek medya seçim prosedürlerinin yetersiz gerekçelendirilmesi, haberlerin belirsiz bir şekilde sınıflandırılması, medyanın izleyiciler üzerindeki rolünün yanı sıra sosyal medya araçları gibi diğer yeni medya türlerinin analiz içerisinde bulunmaması yer almaktadır.