Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Hatice Çakır
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tüketim davranışı,Çocuk,Ebeveyn
Özet: Sanayi Devrimi sonrasında hızla gelişen teknoloji ile toplumların ekonomik ve sosyolojik yapıları da değişmiştir. Bu süreçte ürün çeşitliliği ve sayısının artması tüketim odaklı bir pazarın doğmasına neden olmuştur. Kapitalist sistemin devamlılığı için birey, tüketime teşvik edilmiştir. Zamana, coğrafyaya, kültüre, bireye göre değişiklik gösteren tüketim, esasında mevcut sistemin çıkarları doğrultusunda şekillenmektedir. Kapitalist sistem tarafından şekillendirilmiş tüketim toplumlarında çocuklar, kilit bir rol oynamaktadır. Çocuklar, bir taraftan yeni tüketim alışkanlıklarının topluma yayılmasına aracılık ederken diğer taraftan geleceğin tüketim toplumunu yeniden inşa etmektedir. Bu çalışma, televizyon kanallarında yayınlanan reklamların çocuk izleyicilerinin tüketim davranışlarını nasıl etkilediğini ve ebeveynlerin bu reklamlara yönelik tutumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada ilk olarak tüketim kavramı tarihsel bağlamda ele alınacaktır. Ardından Kastamonu Merkez İlçe’de yapılan anketlerden elde edilen veriler ışığında çocuk ve ebeveynin reklamlara yönelik tutumları belirlenecektir.