Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Markalaşma Sürecinde Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi

Yazarlar: Zübeyde Süllü

Cilt - , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Pazarlama faaliyetleri; üretim, iletişim ve ulaşım teknolojilerindeki çarpıcı değişimler sonucunda oldukça büyük değişimlere uğramış ve bu durum en çok pazarlama iletişim sürecini etkilemiştir. Reklam ve satış-tutundurma maliyetlerinin giderek artmaya başlamasıyla işletmeler ile birlikte çalıştıkları iletişim ve reklam ajansları tüketicilere ulaşmanın farklı yolları üzerinde durmuş ve çözümler geliştirmeyi amaçlamışlardır. Bu çözümlerden biri olan pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamaları diğer pazarlama bileşenlerini desteklemekte ve işletmelere pazarlama hedeflerine ulaşabilmeleri için yeni ve özgün uygulama alanları sunmaktadır. Bir işletmenin sahip olduğu markaların kişiliği ve imajı tüketicilerin satın alma kararını doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle pazarlama iletişimi sürecinde marka oluşturma ve yönetiminde marka yöneticilerinin yanı sıra halkla ilişkiler biriminin de katkıları ve desteği sağlanmalıdır. Pazarlama amaçlı hakla ilişkiler uygulamalarının önemli işlevlerinden biri, işletmenin üretim süreci ile ilgili yenilik ve değişikliklerin müşterilerle diğer dış ve iç hedef kitlelere duyurulmasıdır. İşletmeler pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamalarından yararlanarak; yeni pazarlara farklı yöntem ve tekniklerle kendilerini ve markalarını tanıtma imkânı bulmaktadırlar. Bunun yanı sıra işletmeler, ürün ve marka imajını olumlu biçimde şekillendirerek; müşterilerde marka bağlılığı oluşturabilmekte ve marka konumlandırması yapabilmektedirler. Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamaları, kriz iletişimi ve yönetimi sürecinde de etkili olmaktadır. Halkla ilişkilerin pazarlama iletişimine en önemli katkısı, reklamdan satış promosyondan, doğrudan pazarlamadan ve kişisel satıştan farklı olarak kısa vadedeki satışlara değil uzun vadede ürün markasının olumlu imajına güven ve itibar oluşturmayı amaçlayan konumlandırmaya odaklanmasıdır. Bu nedenle pazarlama amaçlı halkla ilişkilerde, iletişim süreci etik ve katılımcı bir biçimde gerçekleştirilmektedir Bu çalışmada, günümüzde uygulamalarına giderek daha çok rastlanılmakta olan pazarlama amaçlı halkla ilişkilerin markalaşma sürecindeki yeri ve önemi ele alınmıştır. Çalışmada literatür taraması yöntemi kullanılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Markalaşma Sürecinde Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi}, number={0}, publisher={Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi}, author={Zübeyde Süllü}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Zübeyde Süllü. (2019). Markalaşma Sürecinde Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zübeyde Süllü. Markalaşma Sürecinde Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi. no. 0, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2019.