Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Sibel Ercan
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: 1970’lerden itibaren müzik videoları, müzisyenlerin ve albümlerin tanıtımında önemli bileşenlerden birine dönüşmüştür. Müzik videolarının bu gücü medya ve müzik endüstrileri tarafından fark edildikten sonra, 1981 yılında ilk müzik televizyonu olan MTV kurulmuştur. MTV, izlediği yayın politikasıyla kısa sürede bir monopol yaratmış ve popüler kültürle gençlik kültürünü müzik aracılığıyla yönlendiren unsurlardan biri hâline gelmiştir. MTV Türkiye de MTV Networks tarafından pazar ağını genişletmek amacıyla 2006’da kurulmuştur. Bu çalışmada MTV’nin müzik endüstrisindeki yeri, küresel stratejileri, yayılım politikası ve bu bağlamda MTV Türkiye’nin kuruluşu, yayın ilkeleri ve müzik sektörüyle ilişkisi analiz edilmiştir.