Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi

Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sosyal Medya İlişkisi: Türk Hava Yolları Örneği

Yazarlar: Sevilay Ulaş

Cilt - , Sayı 4 , 2020 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Kurumların var oldukları andan itibaren varlıklarını sürdürme çabası bulunmaktadır. Kurumların sürdürülebilir olmaları gün geçtikçe önem taşıyan bir süreç olarak görülmektedir. Bu noktada kuruma ilişkin birçok bileşen ve özelliği bünyesinde barındıran kurumsal sürdürülebilirlik kavramı öne çıkmaktadır. Günümüzde değişen ve gelişen iletişim teknolojilerinin yansımaları kurumların iletişim pratiklerinde dikkat çekmektedir. Kurumların devamlılıklarının sağlanmasında bir diğer deyişle sürdürülebilir kılınmasında kilit rol üstlenen iletişim unsuru yadsınamamaktadır. Özellikle internet tabanlı uygulamalardan biri olan sosyal medya araç ve ortamları paydaşlar ve sosyal çevre ile etkileşim sağlamada öncelikli konuma gelmiştir denilebilir. Bu çalışmada kurumsal sürdürülebilirlik sürecinin sosyal medya ortamlarındaki yansımalarına ve nasıl yer aldığına odaklanılmaktadır. Bu yolla kurumsal sürdürülebilirliğin bir paydaşı olarak medyanın çatısı altında sosyal medyanın kurumsal sürdürülebilirlik ile ilişkisinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Brand Finance 2019 raporunda, Türkiye’nin en değerli 100 markası sıralamasında ilk sırada yer alan Türk Hava Yolları (THY) çalışılan marka olarak belirlenmiştir. THY’nin Ocak – Mart 2020 tarihleri arasında üç (3) ay süre ile Facebook ve Twitter hesapları kurumsal sürdürülebilirlik çalışmalarının yansımalarına yönelik içerik analizine tabi tutulmuş ve değerlendirme yapılmıştır. İlgili değerlendirme yapılırken THY’nin kurumsal sürdürülebilirlik raporunda sürdürülebilirlik çalışmalarından sürdürülebilirlik değişkenlerinin belirlenmesinde faydalanılmıştır. Gerçekleştirilen değerlendirme sonucunda; kurumsal sürdürülebilirlik sürecinde paydaşları, özellikle müşteri/takipçileri ile etkin ve sürdürülebilir bir iletişim yolu izlediğini söylemek mümkündür. Özellikle onlara yönelik kampanyalar üretip ya da paylaşılan içeriklere onlarında katkı sağlaması ve katılması konusunda fırsatlar sunulmaktadır. Kurumsal bilgi ve duyuru paylaşımlarının ve yönlendirmelerinin de etkin bir biçimde yapıldığını söylemek mümkündür. Kurumsal sürdürülebilirlik yönetimi kapsamında yer alan başlıklara yönelik içeriklerin sosyal medya ortamlarında paylaşıldığı söylenebilir. Bu noktada kurumsal sürdürülebilirlik süreci ve sosyal medya ortamları arasında etkin bir iletişim olduğunu görülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sosyal Medya İlişkisi: Türk Hava Yolları Örneği}, number={0}, publisher={Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi}, author={Sevilay Ulaş}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Sevilay Ulaş. (2020). Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sosyal Medya İlişkisi: Türk Hava Yolları Örneği. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sevilay Ulaş. Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sosyal Medya İlişkisi: Türk Hava Yolları Örneği. no. 0, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2020.