Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi

Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN MENTAL ROTASYON VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: BURSA İLİ ÖRNEĞİ

Yazarlar: Mesut ÖZTÜRK, Şenay ŞAHİN, Ali Kamil GÜNGÖR

Cilt 6 , Sayı 4 , 2021 , Sayfalar 535 - 547

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni,Problem Çözme becerisi,Mental Rotasyon.

Özet: Çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin mental rotasyon ve problem çözme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Çalışmaya Bursa ilinde resmi ve özel okullarda görev yapan 30 kadın, 75 erkek toplam 105 beden eğitimi öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak beden eğitimi öğretmenlerine araştırmacılar tarfından oluşturulan kişisel bilgi formu, Heppner ve Petersen “Problem Solving Inventory, Form-A” (1982) nin geliştirdiği, türkçeye uyarlamasının Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan problem çözme envanteri (PÇE) ve ''Mental Rotation Stimulus Library'' kütüphanesine ait bilgisayar tabanlı Mental rotasyon (MR) performans testi uygulanmıtır. Elde eilen verilerin analizinde SPSS 23 paket program kullanılmıştır. Çalışmada sürekli değişkenlerin normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi ile test edilmiştir. Normal dağılıma uygunluk gösteren sürekli değişkenler için tanımlayıcı istatistikler ortalama (±) standart sapma, olarak belirtilmiştir. Sürekli değişkenlerin gruplar arası karşılaştırılmasında t testi ve One Way ANOVA testleri kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p< 0.05 kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin problem çözme becerileri ve alt boyutları orta düzeyde, mental rotasyon performans düzeylerinin ise benzer düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin problem çözme becerisinin yaş, cinsiyet, hizmet yılına göre farklılık bulunmazken, medeni durum değişkenine göre problem çözme becerisinin aceleci alt boyutunda evli olanlar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Mental rotasyon performans düzeyinin ortalama süre değerinde yaş değişkenine göre istatistiksel düzeyde anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Sonuç olarak beden eğitimi öğretmenlerinin problem çözme becerisinin özellikle hizmet yılı 1-5 yıl arası olan grupta yüksek düzeyde bulunurken, mental rotasyon ortalama süresinin ise 42-46 yaş grubunda yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN MENTAL ROTASYON VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: BURSA İLİ ÖRNEĞİ}, volume={6}, number={535–547}, publisher={Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi}, author={Mesut ÖZTÜRK,Şenay ŞAHİN,Ali Kamil GÜNGÖR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Mesut ÖZTÜRK,Şenay ŞAHİN,Ali Kamil GÜNGÖR. (2021). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN MENTAL ROTASYON VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: BURSA İLİ ÖRNEĞİ (Vol. 6). Vol. 6. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mesut ÖZTÜRK,Şenay ŞAHİN,Ali Kamil GÜNGÖR. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN MENTAL ROTASYON VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: BURSA İLİ ÖRNEĞİ. no. 535–547, Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 2021.