Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi

Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi

TÜRK ÇOCUK DİŞ HEKİMLERİNİN KANITA DAYALI DİŞ HEKİMLİĞİ UYGULAMALARINA DAİR BİLGİ VE TUTUMLARI

Yazarlar: ["Nagehan YILMAZ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 8 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Bilgi,Çocuk,Kanıta Dayalı DiĢ Hekimliği.

Özet: Amaç: DiĢ hekimliği eğitimini ve klinik pratiği geliĢtirmek için hastalara en iyi bakımı sağlamak amacıyla diĢ hekimliğinde kanıta dayalı diĢ hekimliğinin (KDD) kullanımı artmıĢtır. ÇağdaĢ diĢ hekimliği, değiĢen yaĢam tarzları ve insanların estetik ve ağız bakımı yönünde artan algısı nedeniyle daha yaygın hale geldiğinden, diĢ hekimlerinin KDD hakkında bilgili olması gerekir. Çocuk ağız sağlığının önemi ve çocuk diĢ hekimliğinde de geliĢen teknoloji ile farklı yaklaĢım metotlarının varlığı düĢünüldüğünde, bu çalıĢmada Türk çocuk diĢ hekimlerinin KDD uygulamaları ile ilgili bilgi ve tutum düzeylerini belirlemek hedeflendi. Gereç ve Yöntemler: Ġnternet bazlı eriĢilebilen bu kesitsel anket çalıĢması akademik, devlet ve özel sektörde çalıĢan Türk çocuk diĢ hekimleri arasında gerçekleĢtirildi. Sonuçların analizi sırasında tanımlayıcı istatistikler kullanıldı. Bulgular: ÇalıĢmaya katılan 101 çocuk diĢ hekiminin, %79’unun akademik alanda görev aldığı, %45’nin araĢtırma görevlisi olduğu ve %47’ sinin 1-5 yıllık çalıĢma deneyimine sahip olduğu saptandı. ÇalıĢmaya katılanlar %81 oranında kanıta dayalı uygulamalar terimini bilirken, katılımcıların %55’i kanıt piramidi terimini bildiğini belirtti. Bununla birlikte katılımcıların %83’ü KDD hakkında eğitim almak istediklerini bildirdi. Eğitim düzeyleri ve klinik deneyim süresi artıĢı ile KDU teriminin, kanıt piramidinin bilinirliğinin yüksek olması arasında anlamlı iliĢki bulundu. Sonuç: ÇalıĢmanın sonucuna göre çalıĢmaya katılan Türk çocuk diĢ hekimlerinin KDD hakkında bilgi sahibi olduğu ve bununla birlikte klinik uygulamaların kalitesini arttırmak adına KDD hakkında üniversite temelli profesyonel eğitimlerin düzenlenmesinin yararlı olabileceği düĢünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA