Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi

Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi

Dil ve Konuşma Terapisi Alanında Tele Terapi Hizmeti Alan Bireylerin Memnuniyetlerinin İncelenmesi

Yazarlar: Ayşe Fatma TÜRKAN, Ayşe Nur KOÇAK

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 192 - 219

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Dil ve konuşma bozukluklarında tele-terapi hizmeti,Vaka memnuniyeti,Tele terapi

Özet: Amaç: COVID-19 sebebi ile ilan edilen pandemi süreciyle birlikte ülkemizde dil ve konuşma terapisi alanında tele-terapi hizmetinin kullanımında artış gözlenmiştir. Bu araştırma kapsamında vakaların bu süreç içerisinde aldıkları tele-terapi hizmetlerindeki memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, dil ve konuşma terapisi alanında tele-terapi hizmeti alan bireylerin, terapiye yönelik memnuniyet düzeylerinin aldıkları tele-terapi seansı sayısına ve bozukluk türlerine göre incelenmesi hedeflenmiştir. Yöntem: Bu çalışma 0-64 yaş aralığında, 42 katılımcıdan (24E, 18K) alınan veriler doğrultusunda oluşturulmuştur. Araştırmacılar tarafından hazırlanan “Dil ve Konuşma Bozukluklarında Tele-Terapi Danışan Memnuniyet Anketi” katılımcılara çevrimiçi platformlar aracılığı ile ulaştırılmıştır. Hazırlanan anket, 26 soru ve altı alt boyuttan oluşmaktadır. Bu alt boyutlar; “Terapistin Yetkinliği”, “İletişim Yeterliliği”, “Erişilebilirlik ve Ödemeler”, “Tele-terapiye Yönelik Donanım”, “Genel Tele-terapi Memnuniyeti” ve “Anket Toplam Puan” olarak düzenlenip, analizleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, normal dağılıma uygun olmadığı (Shapiro Wilk test; p <. 05) için verilerin istatistiksel analizi Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık ise p < .05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Bulgular: Analizler sonucunda bozukluk türü, alınan tele-terapi seansı sayısı değişkenlerine göre “İletişim yeterliliği” alt boyutu dışında diğer alt boyutlar ve toplam skorda anlamlı farklılık bulunmamıştır. “İletişim yeterliliği” alt boyutunda akıcılık bozuklukları-konuşma sesi bozuklukları (Mann Whitney U test; p = ,044 < ,05) ile akıcılık bozuklukları-ses bozuklukları (Mann Whitney U test; p = ,019 < ,05) olan katılımcılar arasında istatistiksel anlamlılık ortaya çıkmıştır. Sonuç: Çalışmamıza katılan bireylerin bozukluk türü, terapistin yetkinliği ve alınan tele-terapi seansı sayısı değişkenlerine göre tele-terapi memnuniyetleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Yalnızca akıcılık bozuklukları-konuşma sesi bozuklukları ile ses bozuklukları olan katılımcıların “İletişim yeterliliği” alt boyutunda anlamlı derecede daha yüksek puanlar verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonucun iki grup arasındaki katılımcı sayılarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu çalışma kapsamında ülkemizde tele-terapinin memnuniyetine yönelik bilgilerin ilk verilerine ulaşılmıştır. Bu çalışmanın katılımcı sayısının arttırılarak tekrar edilebileceği düşünülmektedir. Anahtar sözcükler: dil ve konuşma bozuklukları, dil ve konuşma bozukluklarında tele-terapi hizmeti, tele-terapi, tele-sağlık, vaka memnuniyeti


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Dil ve Konuşma Terapisi Alanında Tele Terapi Hizmeti Alan Bireylerin Memnuniyetlerinin İncelenmesi}, volume={4}, number={192–219}, publisher={Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi}, author={Ayşe Fatma TÜRKAN,Ayşe Nur KOÇAK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ayşe Fatma TÜRKAN,Ayşe Nur KOÇAK. (2021). Dil ve Konuşma Terapisi Alanında Tele Terapi Hizmeti Alan Bireylerin Memnuniyetlerinin İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ayşe Fatma TÜRKAN,Ayşe Nur KOÇAK. Dil ve Konuşma Terapisi Alanında Tele Terapi Hizmeti Alan Bireylerin Memnuniyetlerinin İncelenmesi. no. 192–219, Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 2021.