Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi

Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi

Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Demografik, Sosyal ve Fiziksel Aktivitelerinin Okul Performansı Üzerine Etkisi

Yazarlar: Engin ÖZAKIN, Berkay ALPER, Gamzenur ÇİFTÇİ, Berkay DALMIŞ

Cilt 1 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 78 - 85

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Sosyal aktivite,Alışkanlık

Özet: Öğrencilerde okul başarısı için önemli noktalardan birisi fiziksel ve sosyal aktivite etkinliklerinin arttırılmasıdır. Çalışmamızın amacı 1. sınıf tıp fakültesi öğrencilerinin yaşam tarzları, alışkanlıkları, sosyal ve fiziksel aktivitelerinin ders notları üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Hazırlanmış olan 20 soru her öğrenciye google dokuman üzerinden mail ile ulaştırıldı. Tıp fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin ders notu 1. kurul sınav sonucu elde edilerek sorular ile karşılaştırıldı. Çalışmaya, 91’i erkek toplam 149 kişi katıldı. Öğrencilerin ikamet yerleri, 56’sında (%37,6) ev, 53’ünde (%35,6) yurt, 40’ı (%26,8) apart otel idi. Alışkanlıkları açısından bakıldığında, 36’sında (%24,2) sigara, 86’sında (%57,7) alkol kullanımı mevcut idi. Düzenli kitap okuma 100’ünde (%67,1), düzenli spor 56’sında (%37,6) ve düzenli sanatsal faaliyet 117’sinde (%78,5) mevcut idi. Öğrencilerin notların ortalaması 8’inde 0-55, 33’ünde 55-65, 60’ında 65-75, 44’ünde 75-85 ve 4’ünde 85-100 arası idi. Derslere düzenli olarak katılmanın ders notlarına pozitif etkisi saptanırken sigara kullanımının negatif etkisi olduğu görüldü (her ikisi içinde p<0.005). Cinsiyet (p: 0.157), yaşadıkları yer (p: 0.081), alkol kullanımı (p: 0.096), düzenli kitap okuma (p: 0.946), düzenli sanatsal faaliyetlere katılım (p: 0.308) ve günlük telefon kullanımı sıklığı (0.494) ile okul performansı arasında bir ilişki tespit edilmedi. Öğrenci öğrenimi karmaşık bir süreçtir ve tek bir çalışma yöntemi tüm durumlar için uygun olmayabilir. Düzenli olarak derslere katılımın notlara pozitif etkisi olduğunu ancak sigara dışında diğer alışkanlıkların ve sosyal yaşamlarının ders notu üzerine etkisi olmadığı görüldü. Ancak bu çalışmanın birkaç yıla yayılarak yapılması durumunda farklı sonuçlar elde edilebileceği düşüncesindeyiz.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Demografik, Sosyal ve Fiziksel Aktivitelerinin Okul Performansı Üzerine Etkisi}, volume={1}, number={78–85}, publisher={Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi}, author={Engin ÖZAKIN,Berkay ALPER,Gamzenur ÇİFTÇİ,Berkay DALMIŞ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Engin ÖZAKIN,Berkay ALPER,Gamzenur ÇİFTÇİ,Berkay DALMIŞ. (2019). Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Demografik, Sosyal ve Fiziksel Aktivitelerinin Okul Performansı Üzerine Etkisi (Vol. 1). Vol. 1. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi.
MLA
KOPYALA
Engin ÖZAKIN,Berkay ALPER,Gamzenur ÇİFTÇİ,Berkay DALMIŞ. Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Demografik, Sosyal ve Fiziksel Aktivitelerinin Okul Performansı Üzerine Etkisi. no. 78–85, Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 2019.