Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Halil İ̇̇brahim UZUNDAĞ, Serdar URGAN, Emrah ÖZER
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Meslekı kaygı,Beden Eğitimi,Aday Öğretmenler
Özet: Bu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde eğitim gören öğretmen adaylarının mesleki kaygılarını incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmış, evren olarak2019-2020 eğitim öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Yozgat Bozok Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrenciler belirlenmiştir. Örneklem olarak ise çalışmaya 97 erkek, 90 bayan olmak üzere toplam 187 öğrenci katılmıştır. Adayların mesleğe atanma ile ilgili kaygıları, meslek yaşamına yönelik kaygıları ve öğrenci merkezli kaygılarına yönelik sorular sorulmuştur. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarına Cabı ve Yalçınalp (2013) geliştirilen ‘‘Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği’’ Covid-19 pandemisi nedeni ile internet Web Anket yolu ile adaylara ulaştırılmıştır. Sonuç olarak; bu çalışmanın katılımcıları açısından mesleki kaygı düzeylerinin sınıf düzeyi, cinsiyet ve yaş değişkenleri acısından mesleki kaygı düzeyini artırdığı saptanmışken, iş durumu ve aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre mesleki kaygı düzeylerinde anlamlı farklılığa neden olmadığı saptanmıştır.