Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Akılcı Duygusal Davranışçı Yaklaşım Temelli İletişim Becerileri Programının Yetişkinlerin İletişim Becerileri ve Bilişsel Esneklik Düzeylerine Etkisi

Yazarlar: ["Selnur GÜLEK", "Ekrem Sedat ŞAHİN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.54971/synergy.1202496

Anahtar Kelimeler:İletişim becerileri,Bilişsel Esneklik,Yetişkin Bireyler

Özet: Bu araştırmada Akılcı Duygusal Davranışçı Yaklaşım Temelli İletişim Becerileri Programı’nın (ADDY-İBEP) yetişkinlerin bilişsel esneklik düzeyleri ve iletişim becerilerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ön test son test kontrol gruplu deneysel desene göre tasarlanan araştırmanın katılımcıları Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası bir otel zincirinin çalışanları arasından rastlantısal yolla çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın deney grubunda 6 erkek ve 5 kadın, kontrol grubunda ise 5 erkek, 6 kadın üye bulunmaktadır. Araştırmanın verileri Bilişsel Esneklik Envanteri (BEE), İletişim Becerileri Ölçeği-Yetişkin Formu (İBÖ-YF) ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Çalışma kapsamında araştırmacılar tarafından geliştirilen 90’ar dakika ve 12 oturumdan oluşan ADDY-İBEP deney grubuna uygulanmıştır. Araştırmada kontrol grubundaki üyelere yönelik herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Çalışmanın izleme ölçümleri, son testin uygulanmasından dört hafta sonra gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri SPSS 24.0 ortamında incelenmiştir. Verilerin analizinder Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ADDY-İBEP’in, deney grubu üyelerinin bilişsel esneklik düzeyleri ve iletişim becerilerini istatistiksel olarak anlamlı düzeyde arttırdığı saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA