Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi

Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi

Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders Ortamlarında öğrenci katılımı nasıl geliştirilebilir?

Yazarlar: ["Ahmet UÇAR", "Mustafa SARITEPECİ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.52911/itall.1194260

Anahtar Kelimeler:Kitlesel açık çevrimiçi ders,Öğrenci katılımı,Katılım,KAÇD

Özet: Günümüzde artan nüfus, günlük, sosyal, eğitim ve iş yaşamındaki beklenen yeterliklerin değişmesiyle birlikte sürekli eğitim ihtiyacı ve bunun bir sonucu olarak hayat boyu öğrenmenin önemin artması gibi faktörler eğitim ortamlarının çeşitlenmesini beraberinde getirmiştir. Bu artan ihtiyacı karşılamaya dönük özellikle zaman ve mekan konusunda sınırlılıkları bireyler için kitlesel açık çevrimiçi dersler ve uzaktan eğitim ortamları büyük kolaylık sağlamaktadır. Ancak literatürde kitlesel açık çevrimiçi ortamlarda sıklıkla kursu tamamlayamama ve düşük katılım gibi olumsuz durumlar belirtilmiştir. Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenci katılımı ile ilgili çok sayıda çalışma vardır. Bu konuyla ilgili sistematik çalışmaların odak noktası bu gibi ortamlarda öğrenci katılımı önündeki engeller ve karşılaşılan zorluklardır. Bu çalışmada ise odak noktamız öğrenci katılımını etkileyen faktörleri (içsel, dışsal) sistematik bir bakış açısı ile almaktır. Buradan yola çıkarak Web of Science veri tabanında yer alan kitlesel açık çevrimiçi dersler ve öğrenci katılımı başlıklarını içeren 100 çalışma incelenmiştir. Kitlesel açık çevrimiçi ortamlarda öğrenci katılımını etkileyen içsel faktörlerde öne çıkan faktörler motivasyon, öz yeterlik, işbirliği ve sadakattir. Öne çıkan dışsal faktörler ise etkileşim, oyunlaştırma, geribildirim, kurs yapısı ve tasarımıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA