Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi

Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi

Öğretmenlerin Teknoloji ile Öğretime Yönelik Duygularının Ölçülmesi: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yazarlar: ["Huriye GÜNGÖR", "Nilüfer ATMAN USLU"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.52911/itall.1079254

Anahtar Kelimeler:Öğretmen duyguları,Teknoloji entegrasyonu,Duygu

Özet: Bu çalışmada Frenzel vd. (2016) tarafından geliştirilmiş olan öğretmen duygu genel alt ölçeğinin teknoloji ile öğretim yapma sürecine göre uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Çalışmaya okul öncesi, ilk ve orta öğretim kurumlarında görev yapan 159 öğretmen katılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda keyif, öfke ve kaygı faktörlerinden birer madde çıkartılarak üç faktörlü ve dokuz maddeli yapının doğrulandığına ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Ayrıca, yakınsama ve ıraksama geçerliğine ilişkin yeterli sonuçlar elde edilmiştir. Cronbach’s alfa iç tutarlılık katsayısı keyif faktörü için 0.861, öfke için 0.808 ve kaygı için 0.791 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak ölçme aracının geçerlik ve güvenirliğine ilişkin yeterli bulgulara ulaşılmıştır. Bu çalışmada uyarlanmış olan ölçme aracı, teknoloji entegrasyonu konusunda çalışan araştırmacılar tarafından kullanılabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA