Journal of Medicine and Palliative Care

Journal of Medicine and Palliative Care

COVID-19 sürecinde oftalmoloji eğitiminde sanal öğrenme: üçüncü basamak bir göz hastanesindeki klisyenlerin bakış açısı, kesitsel çalışma

Yazarlar: ["Eren EKİCİ", "Mehmet ÇITIRIK"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 4 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.47582/jompac.1205343

Anahtar Kelimeler:COVID-19,Göz hekimleri,Pandemi,Sanal öğrenme

Özet: Amaç: COVID-19 döneminde oftalmoloji eğitiminde sanal öğrenmenin uygulanmasını klinisyenlerin bakış açısıyla değerlendirmek. Gereç ve Yöntem: Oftalmoloji ile ilgili eğitimlere aktif olarak katılan hekimler arasında anket yapılmıştır. Uzman görüşü anketi, COVID -19 pandemisi sırasında oftalmolojide klinik ve cerrahi becerileri artırmada sanal öğrenme uygulaması ile web seminerlerinin etkinliğini ele alan toplam yirmi dokuz soru ve iki bölümden oluşmaktaydı. Bulgular: Çalışmaya toplam 42 göz hekimi katıldı. Pandemi öncesi dönemde, dersler (%92,9), olgu sunumlu toplantılar (%71,4) ve videolar (%61,9) katılımcıların ilk tercihleri arasındaydı. Pandemi sırasında yüklenen eğitim materyalleri ile e-sınıf dışında, e-öğrenme yöntemlerinin kullanımında (tüm tahminler için p < 0,001) istatistiksel olarak anlamlı bir artış tespit edildi. Zoom® sanal öğretim için en çok kullanılan platformdu. Pandemi sırasında cerrahi eğitim için harcanan sürede, istatistiksel olarak anlamlı (p=0.034) bir azalma tespit edildi. Katılımcıların %81’i, web seminerlerinin tanı ve tedavide klinik becerileri güçlendirmede, iyi veya çok iyi olduğunu düşünmekteydi. Katılımcıların %78,6’sı, web seminerlerinin cerrahi becerileri artırma ve komplikasyonların yönetimi konusunda, iyi veya çok iyi olduğunu belirtti. %64,3 katılımcı, web seminerlerinin pandeminin sona ermesinden sonra bile sürdürülmesini destekledi. Sonuç: Sanal öğrenme yöntemleri, özellikle de web seminerleri ile edinilen önemli tecrübe, geleneksel eğitim uygulamalarını değiştirebilir. Sanal öğrenme, ayrıca gelecekteki olası felaketler sırasında ve hatta ötesinde, öğretim metodolojisinde yeni bir yapılanma oluşmasına hizmet edebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA