Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

AVRUPA MÜŞTERİ MEMNUNİYET İNDEKSİ: ANTALYA’DA FAALİYET GÖSTEREN BEŞ YILDIZLI OTELLERİN MÜŞTERİLERİ ÜZERİNDE UYGULAMASI

Yazarlar: Onur AKBULUT

Cilt 1 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 91 - 108

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Customer Satisfaction,Customer Loyality,European Customer Satisfaction Index

Özet: This research seeks to contribute to the literature on customer satisfaction measurement by providing a multi-item and multi dimensional scale to evaluate customer satisfaction. By this means, with a reliable scale among firms and sectors and countrywide, satisfaction scoring is possible. Customer satisfaction is measured by using European Customer Satisfaction Index. 732 participants responded. After the measurement of structure equation model in LISREL programme it is found that observation model has sufficient goodness of fit statistics. Afterwards, the structural equation model is analyzed. Results of the analysis show that image dimension did not provide sufficient goodness of fit statistics. Image dimension was removed and a new model formed. The new model did provide sufficient goodness of fit statistics


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={AVRUPA MÜŞTERİ MEMNUNİYET İNDEKSİ: ANTALYA’DA FAALİYET GÖSTEREN BEŞ YILDIZLI OTELLERİN MÜŞTERİLERİ ÜZERİNDE UYGULAMASI}, volume={1}, number={91–108}, publisher={Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi}, author={Onur AKBULUT}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Onur AKBULUT. (2012). AVRUPA MÜŞTERİ MEMNUNİYET İNDEKSİ: ANTALYA’DA FAALİYET GÖSTEREN BEŞ YILDIZLI OTELLERİN MÜŞTERİLERİ ÜZERİNDE UYGULAMASI (Vol. 1). Vol. 1. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Onur AKBULUT. AVRUPA MÜŞTERİ MEMNUNİYET İNDEKSİ: ANTALYA’DA FAALİYET GÖSTEREN BEŞ YILDIZLI OTELLERİN MÜŞTERİLERİ ÜZERİNDE UYGULAMASI. no. 91–108, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2012.