Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

PAZAR KURTLARI VE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINDAKİ ROLÜ

Yazarlar: Mehmet MARANGOZ, Taha COŞKUN, Türkay TÜRKOĞLU

Cilt 4 , Sayı 1 , 2015 , Sayfalar 158 - 173

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Market mavens,Reference groups,Consumer purchasing behaviours,Word of mouth communication

Özet: In the world the increasing population and human needs the diversity in products and service is an intense competition among enterprises. Many consumers try to get to the correct product or service during getting the product or service by evaluating the quality, reliabity and the best price. However, there are many products and services which is suitable for the same needs so customer purchasing process causes to become a long and tiresome. The consumer groups which inculdes market mavens and which are called reference groups, facilites the process by effectly the other consumers using word of mouth communication as a effecting consumers purchasing behaviours. In this study which explicate about innovators, early adopters and market mavens because of information source of word of mouth communication process and discuss the effect of market mavens on the consumers decisions


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={PAZAR KURTLARI VE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINDAKİ ROLÜ}, volume={4}, number={158–173}, publisher={Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi}, author={Mehmet MARANGOZ,Taha COŞKUN,Türkay TÜRKOĞLU}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Mehmet MARANGOZ,Taha COŞKUN,Türkay TÜRKOĞLU. (2015). PAZAR KURTLARI VE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINDAKİ ROLÜ (Vol. 4). Vol. 4. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet MARANGOZ,Taha COŞKUN,Türkay TÜRKOĞLU. PAZAR KURTLARI VE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINDAKİ ROLÜ. no. 158–173, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2015.