Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

SEVİMLİ PAZARLAMA VE MASKOTLARIN MARKA FARKINDALIĞI MARKA BAĞLILIĞI VE MARKAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA

Yazarlar: Süleyman BARUTÇU, Deniz ÜNAL ADIGÜZEL

Cilt 4 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 76 - 93

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Cute Marketing,Brand Awareness,Brand Loyalty,Brand Attitudes,Mascots

Özet: Many research results showed that goods, services and/or trademark positioned as cute and identified with mascot have created more positive attitudes, especially for kids. However, in literature, it was not observed in a study on how university students are affected by cuteness and the use of mascot. In this study, the scope of cute marketing concepts, there have madecomparative studiesfor the determination the impacts of mascots on brand awareness, brand loyalty and brand attitudes and analysis the results changed whether mascot orwithout mascot. According to comparative descriptive research results conducted on 229 students at Pamukkale University, there are some differences on Turkcell, Worldcard and McDonald's positive brand awareness, brand loyalty and brand attitudes with mascot and without mascot. It is concluded that, within the framework of cute marketing concept and an effective mascot design, the companies would have a strong marketing and communication tool


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={SEVİMLİ PAZARLAMA VE MASKOTLARIN MARKA FARKINDALIĞI MARKA BAĞLILIĞI VE MARKAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA}, volume={4}, number={76–93}, publisher={Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi}, author={Süleyman BARUTÇU,Deniz ÜNAL ADIGÜZEL}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Süleyman BARUTÇU,Deniz ÜNAL ADIGÜZEL. (2015). SEVİMLİ PAZARLAMA VE MASKOTLARIN MARKA FARKINDALIĞI MARKA BAĞLILIĞI VE MARKAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA (Vol. 4). Vol. 4. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Süleyman BARUTÇU,Deniz ÜNAL ADIGÜZEL. SEVİMLİ PAZARLAMA VE MASKOTLARIN MARKA FARKINDALIĞI MARKA BAĞLILIĞI VE MARKAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. no. 76–93, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2015.