Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

SOSYAL MEDYA UYGULAMALARININ TÜKETİM EĞİLİMİNE ETKİSİ

Yazarlar: Erol SOLMAZ, T. Özlem BEKİŞ

Cilt 9 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 44 - 67

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Social media,Consumer,Consumption,Consumption trend.

Özet: Research Paper The purpose of this study is to determine the effect of social media applications on consumption trend according to the socio-demographic characteristics of consumers. In the study, survey technique was used to collect data, and the data obtained were analyzed with the help of SPSS package program. As a result of the study, it was found that there is a statistically significant difference in descriptive findings regarding the effect of social media applications on consumption trend according to gender, marital status, age group, monthly personal income and daily time spent in social media. There is no such difference in terms of the educational background of the participants and their occupational variables. These results show that consumption trends are affected by social media applications, albeit in different dimensions


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={SOSYAL MEDYA UYGULAMALARININ TÜKETİM EĞİLİMİNE ETKİSİ}, volume={9}, number={44–67}, publisher={Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi}, author={Erol SOLMAZ,T. Özlem BEKİŞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Erol SOLMAZ,T. Özlem BEKİŞ. (2020). SOSYAL MEDYA UYGULAMALARININ TÜKETİM EĞİLİMİNE ETKİSİ (Vol. 9). Vol. 9. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Erol SOLMAZ,T. Özlem BEKİŞ. SOSYAL MEDYA UYGULAMALARININ TÜKETİM EĞİLİMİNE ETKİSİ. no. 44–67, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2020.