Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Yabancı Dil Öğretiminde Yanlışların Düzeltilmesi (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Örneğinde)

Yazarlar: Berna ELTURAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 165 - 188

Konular:Dil Bilim

Anahtar Kelimeler:Yabancı dil öğreniminde yanlışlar,Yanlışların önemi,Yanlışların düzeltimi

Özet: Öğrencilerin neden yanlış yaptığı ve öğretmenlerin bu yanlışlarla nasıl baş ettiği soruları dil öğretimi ve öğrenimi alanında sorulan temel ve önemli sorulardandır. Hem anadil hem de yabancı dil öğrenenler için yanlışlar dil öğrenme sürecinin kaçınılmaz bir gerçeğidir. Her öğrenci yanlış yapar ve her öğretmen bu yanlışlara tepki göstermektedir. Konuya ilişkin bakış açısına bağlı olarak bazıları hiçbir şey yapmayarak, bazıları çok şiddetli bir şekilde bazıları ise sakin bir şekilde yanlışları düzelterek bilinçli veya farkında olmadan tepkisini göstermektedir. Bir dili öğrenirken öğrenenin hangi zihinsel süreçte olduğunu bilmek ya da anlamaya çalışmak gerekmektedir. Yanlışlar ve onlara verilen dönütler birçok açıdan önem arz etmektedir. Öğrenici açısından bakıldığında öğrencinin dil öğrenirken nerelerde ne çeşit yanlışlar yaptığının farkında olması dil öğrenme sürecine olumlu etkileri olabilmektedir. Öğretmen açısından bakıldığında öğrenci tarafından yapılan yanlışlar öğretmene dersin hedeflerine ne ölçüde ulaşıp ulaşılmadığını ve öğrencinin yanlış yaptığında öğrenme sürecine dahil olduğunu ve bu yanlışları öğrenme aracı olarak kullanabildiğini göstermektedir. Ayrıca dil öğrenme sürecinin kaçınılmaz bir parçası olan yanlışlar sürece katkıları açısından dilbilim araştırmalarına ışık tutmaktadır. Bu çalışmada yanlışların ana dil ediniminde ve yabancı dil edinimindeki yeri, yanlışların tanımlanması, türleri ve kaynakları, yanlış analizi, öğretmenlerin yanlışlara karşı tutumu, yanlışlara dönüt verme ve yanlışları düzeltme süreçleri ile ilgili alan yazında yapılan çalışmalar ile yanlışlar nasıl düzeltilmeli sorusuna cevap aranmaya çalışılmıştır.  Anadil öğrenirken yaptığımız yanlışlar ile yabancı dil öğrenirken yaptıklarımızdan farklı olmakla birlikte alan yazında üzerinde daha çok çalışmalar yapılmasına ihtiyaç duyulanın yabancı dil öğrenirken yapılan yanlışlar olduğu görülmektedir. Yabancı dil öğrenirken yapılan yanlışlar üzerinde farklı kuram ve uygulamalar olduğu bilinmekle beraber, yanlışların düzeltilmesi ve yanlışlara nasıl dönüt sağlanması gerektiği konuları günümüzde alan yazında tartışma konusu olarak ele alınmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Yabancı Dil Öğretiminde Yanlışların Düzeltilmesi (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Örneğinde)}, volume={2}, number={2}, publisher={Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi}, author={Berna ELTURAN}, year={2019}, pages={165–188} }
APA
KOPYALA
Berna ELTURAN. (2019). Yabancı Dil Öğretiminde Yanlışların Düzeltilmesi (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Örneğinde) (Vol. 2, pp. 165–188). Vol. 2, pp. 165–188. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Berna ELTURAN. Yabancı Dil Öğretiminde Yanlışların Düzeltilmesi (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Örneğinde). no. 2, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2019, pp. 165–88.