Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE, TÜRKİYE VE TÜRK KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: SLOVAKYA MATEJ BEL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yazarlar: Görkem YAŞAR ARSLAN, Zekerya BATUR

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 4 - 30

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Türkiye,Türkçe,Slovakya,Yabancı Dil Olarak Türkçe

Özet: Bu çalışmanın amacı; Slovakya Matej Bel Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçeye, Türkiye'ye, Türk kültürüne ilişkin görüşlerini incelemek ve Türkçe dersinden beklentilerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yönteminin tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Çalışma, Slovakya Matej Bel Üniversitesinde 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Türkçe dersini almakta olan A1 ve A2 düzeyindeki 153 öğrenciden 66'sı ile yürütülmüştür. Görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin Türkçe ve Türk kültürüne ilişkin genel bakış açılarının olumlu olduğu, Türkiye'yi tarihî ve tabiî güzelliklerinin yanında diziler, filmler, yemekler ve spor alanındaki başarılar ile de tanıdıkları ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin Türkiye ve Türk kültürüne ilişkin merakının temel motivasyon kaynağı olduğu görülmüştür. Ana dili konuşuru öğretim görevlisinden doğrudan ders alma imkanı sunulduğu için Türkçe dersini seçtiklerini belirten öğrencilerin Türkçe dersinde en çok günlük konuşma ihtiyacına yönelik etkinlik ve alıştırmalara yer verilmesini bekledikleri, en çok zorlandıkları beceri alanının konuşma olduğu, telaffuzda yaşadıkları güçlükler nedeniyle Türkçenin zor ve karmaşık bir dil olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE, TÜRKİYE VE TÜRK KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: SLOVAKYA MATEJ BEL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ}, volume={4}, number={4–30}, publisher={Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi}, author={Görkem YAŞAR ARSLAN,Zekerya BATUR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Görkem YAŞAR ARSLAN,Zekerya BATUR. (2021). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE, TÜRKİYE VE TÜRK KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: SLOVAKYA MATEJ BEL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Görkem YAŞAR ARSLAN,Zekerya BATUR. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE, TÜRKİYE VE TÜRK KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: SLOVAKYA MATEJ BEL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. no. 4–30, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2021.