Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Fransa’da Yaşayan Türk İki Dilli İlkokul Öğrencilerinin Dil Seçimleri ve Konuşma Kaygıları

Yazarlar: Meltem AKSU, Mehmet ÖZDEMİR

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar -

Konular:Dil Bilim, Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Iki dillilik,Dil tercihi,Dil değişimi,Dil muhafazası,Konuşma kaygısı

Özet: Öz. Bu çalışmada Fransa’da yaşayan iki dilli Türk ilkokul öğrencilerinin, muhataplara göre tercih ettikleri dillerin tespit edilmesi ve yine muhataplara göre hissedilen Fransızca ve Türkçe konuşma kaygılarının incelenmesi hedeflenmiştir. Bu araştırmaya 164 öğrenci katılmıştır. Çoğunluk ve miras dillerin etkileşimi sonucunda ortaya çıkan dil değişimi veya dil muhafazası elde edilen veriler ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, ebeveynlerle genellikle iki dili kullanan öğrenciler büyük ebeveynleriyle sadece Türkçe konuşmayı tercih etmektedirler. Dil seçimlerinin cinsiyet değişkenine göre değişmediği, fakat miras dil Türkçe derslerine katılanların katılmayanlara göre daha çok Türkçe dilini kullandıkları ortaya çıkmıştır. Söz konusu konuşma kaygısı olduğunda tek dilliler ile Türkçe konuşmakyüksek konuşma kaygısına sebep olmakadır. Ayrıca miras dil Türkçe derslerine katılanlarda anne, dede, arkadaş ve tek dilliler ile iletişimde daha düşük Türkçe konuşma kaygısı tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Fransa’da Yaşayan Türk İki Dilli İlkokul Öğrencilerinin Dil Seçimleri ve Konuşma Kaygıları}, volume={3}, number={0}, publisher={Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi}, author={Meltem AKSU,Mehmet ÖZDEMİR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Meltem AKSU,Mehmet ÖZDEMİR. (2020). Fransa’da Yaşayan Türk İki Dilli İlkokul Öğrencilerinin Dil Seçimleri ve Konuşma Kaygıları (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Meltem AKSU,Mehmet ÖZDEMİR. Fransa’da Yaşayan Türk İki Dilli İlkokul Öğrencilerinin Dil Seçimleri ve Konuşma Kaygıları. no. 0, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2020.