Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA VERİLEN KİCKBOKS DERSLERİ KOLLUĞUN SAVUNMA SPORU İÇİN MOTİVASYON SAĞLIYOR MU?

Yazarlar: ["Emsal ÖZTÜRK", "Merve CİN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 17 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kolluk Savunma sporu,Kickboks,Spor,Motivasyon.

Özet: Bu çalışma kickboks dersi gören Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi öğrencilerinin jandarmanın savunma sporu olan kolluk savunma ve müdahale teknikleri (KSMT) dersine karşı motivasyonlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Jandarmanın savunma sporu olan KSMT dövüş sanatı, jandarma personelinin görevi esnasında; emniyet ve asayişi tehdit eden şüpheli şahıs ve şahısları, etkisiz hale getirmek ve kamu düzenini tesis etmek amacı ile uyguladığı savunma ve müdahale yöntemleridir. Jandarmanın savunma sporu olan KSMT birçok savunma sporunun harmanlandığı bir savunma sporudur. Okul eğitimlerinde verilen alt branş savunma sporu kickboks eğitimlerinin alan ve koşullarında kullandıkları savunma teknikleri dersine olan motivasyon desteğinin olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada deneysel desen yöntemlerinden biri olan ön ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen yöntemi uygulanmıştır. Çalışmaya Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisinde 2020-2021 yılında kickboks dersi gördükten sonra KSMT dersi gören 4. sınıf 80 fakülte öğrencisi deney grubu olarak katılım sağlarken, kickboks dersi görmeden KSMT dersi gören 80 subay eğitim merkezi öğrencisi ise kontrol grubu olarak katılım sağlamıştır. Çalışma sonucunda, araştırmaya katılan deney ve kontrol gruplarının son testte derse yönelik motivasyon düzeyleri arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0,05). Çalışmanın sonuca göre, kickboks dersi alan deney grubu öğrencilerin kickboks dersi görmeyen kontrol gurubunda ki öğrencilerden daha yüksek bir motivasyona sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca deney grubu grup içi ve deney kontrol grubu gruplar arası güven ve memnuniyet boyutlarına bakıldığında son test lehine anlamlı düzeyde (p<0,05) farklılık bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA