Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

İlkokul öğretmenlerinin özyeterlik inançlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Yazarlar: Özlem GÜL, Mehmet Akif ERDENER

Cilt 24 , Sayı 45 , 2021 , Sayfalar 93 - 114

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.31795/baunsobed.785054

Anahtar Kelimeler:Özyeterlik inancı,Öğretmen,Ilkokul

Özet: Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin özyeterlik inançlarına ilişkin görüşlerini farklı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın evrenini, Balıkesir ili genelindeki tüm resmi ilkokullarda görev yapan toplam 3313 öğretmen ve 350 idareciyi kapsamaktadır. 470 öğretmen/idareci ise örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada özyeterlik inancı algısını ölçmek için “Özyeterlik İnancı Ölçeği” (Self-Efficacy Belief Scale) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve Çoklu varyans analizi MANOVA kullanılmıştır. Sonuç olarak, görev türü, kıdem ve eğitim durumunun öğretmenlerin özyeterlik inancı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={İlkokul öğretmenlerinin özyeterlik inançlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi}, volume={24}, number={93–114}, publisher={Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, author={Özlem GÜL,Mehmet Akif ERDENER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Özlem GÜL,Mehmet Akif ERDENER. (2021). İlkokul öğretmenlerinin özyeterlik inançlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Vol. 24). Vol. 24. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özlem GÜL,Mehmet Akif ERDENER. İlkokul Öğretmenlerinin Özyeterlik Inançlarına Ilişkin Görüşlerinin Incelenmesi. no. 93–114, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2021.