Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi

Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi

Müzedeki Hizmet Kalitesi Algısının Tekrar Ziyaret Etme ve Tavsiye Etme Niyeti Üzerindeki Etkisi

Yazarlar: Levent Selman GÖKTAŞ, Abdullah ÜLKÜ

Cilt 2 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 42 - 53

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Anahtar Kelimeler:Müze,Hizmet Kalitesi,Tavsiye Etme Niyeti,Tekrar Ziyaret Etme Niyeti

Özet: Bu çalışmanın amacı Şanlıurfa Arkeoloji ve Mozaik Müzesi’ndeki hizmet kalitesi algısının tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, Şanlıurfa Arkeoloji ve Mozaik Müzesi’ne gelen ziyaretçiler oluşturmaktadır. Anket uygulaması 16 Temmuz-1 Ekim 2021 tarihleri arasındaki yapılmıştır. Araştırmada tesadüfî olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplamda 433 anket edilmiş olup, anketlerden 34’ü eksik ve hatalı doldurulduğu için çalışma kapsamına alınmamış, bu yüzden 399 anket üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Çalışma sonucunda, hizmet kalitesi algısıyla tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyeti arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca hizmet kalitesi algısının tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde olumlu yönde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre müze çalışanlarının ve yetkililerinin, ziyaretçilerin memnuniyet düzeylerini artırması tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyetini olumlu yönde etkilediği anlaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Müzedeki Hizmet Kalitesi Algısının Tekrar Ziyaret Etme ve Tavsiye Etme Niyeti Üzerindeki Etkisi}, volume={2}, number={42–53}, publisher={Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi}, author={Levent Selman GÖKTAŞ,Abdullah ÜLKÜ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Levent Selman GÖKTAŞ,Abdullah ÜLKÜ. (2021). Müzedeki Hizmet Kalitesi Algısının Tekrar Ziyaret Etme ve Tavsiye Etme Niyeti Üzerindeki Etkisi (Vol. 2). Vol. 2. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Levent Selman GÖKTAŞ,Abdullah ÜLKÜ. Müzedeki Hizmet Kalitesi Algısının Tekrar Ziyaret Etme ve Tavsiye Etme Niyeti Üzerindeki Etkisi. no. 42–53, Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021.