AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Sinem GÜDÜM
Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası
DOI:10.5824/ajite.2021.01.001.x
Anahtar Kelimeler:Transhumanizm,Reklam,İnsan,Teknoloji,Dijital,Sosyal Medya
Özet: R. Louis Stevenson’un " Dr. Jekyll ile Bay Hyde" adlı ünlü kitabı, eski arkadaşı Dr Jekyll ile kötü muadili bay Hyde arasında geçen benzeri görülmemiş olayları araştıran Londralı bir hukukçunun hikayesini anlatır. Romanın etkisiyle "Jekyll ve Hyde" ifadesi deyimleşmiş ve halk arasında, aşırı uçlarda seyreden ikili doğaya sahip kişilere atıfta bulunurken kullanılır olmuştur. İnsandaki dualistik davranış biçimlerinin altında yatan nedenleri ve umutsuz mükemmellik arayışlarının ardındaki kırılganlıkları irdelemek adınaB.Engel tarafından önerilen 7 tür "Jakyll & Hyde" özelliği, ve bunların reklamlarda transhumanizm penceresinden bireyin tüketilmesi sonrası nasıl ‘üst-insan’ modelini inşa etmede kullanıldığı, transhumanizmi konu alan bir reklama gelen sosyal medya twitleri irdelenerek analiz edilmiştir. Konuyla ilgili gerekli analizlerin yapılabilmesi için seçilen reklama (Verizon, HTC Droid DNA) kalitatif yöntemlerden içerik analizi, göstergebilimsel analiz eşliğindeuygulanmış, aynı zamanda konuya ilişkin ek veri sağlayacak kullanıcı tepkisi ölçmek için de 19 Ocak 2021-27 Ocak 2021 arasında ‘Transhumanizm’ etiketi yapılmış olan tweetler verimadenciliği ile seobotsprogramıüzerinden toplanıp ayıklanarak 108veri ile NVİVO duyguanalizi ile irdelenmiştir.