AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Neslihan YOLÇU
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Siyasal iletişim,İnternet,PR 2.0,Referandum
Özet: Enformasyon çağı olarak adlandırılan içinde yaşadığımız dönemde her alanda görülen değişimler siyasal iletişimin biçim ve düzeyini de değiştirmiştir. Gazete, dergi, televizyon gibi geleneksel kitle iletişim araçlarının yanı sıra son on yılda giderek artan önemde yeni bir iletişim teknolojisi olarak internet ortaya çıkmıştır. İnternetin yaygınlaşması ve hızla yeni teknolojik imkânlarla desteklenerek değişime ayak uydurması ikinci nesil internet hizmetleri kavramını beraberinde getirmiştir. WEB 2.0 olarak adlandırılan bu yeni nesil internet hizmetinin,etik ve etkili halkla ilişkiler yaklaşımı olan iki yönlü simetrik iletişime zemin hazırladığı varsayılmaktadır. Çalışma 12 Eylül 2010 tarihinde yapılan anayasa referandumunda, siyasal partilerin seçmenlerini bilgilendirmek amacıyla yürüttükleri evet ve hayır kampanyaları kapsamında internetten nasıl ve hangi derecede faydalandıkları ile kampanyada kullanılan söylemlerin ortaya konulmasına yöneliktir.